בשבוע האחרון ציינו מוסדות החינוך בבת ים את היום בו הצביע האו"ם על תוכנית החלוקה בטקסים ובפעילויות שונות. בכל בית ספר נקטו בשיטה יצירתית שונה לציון האירוע, אספנו עבורכם את המיטב:
מה קורה ב'ראשונים'?
בבית הספר 'ראשונים' ציינו את היום בטקס חגיגי בהשתתפות כל התלמידים, ובמהלכו שרו שירי ארץ ישראל וציונות. התלמידים נעזרו בשירונים שהוכנו מראש, כך יכלו להתאמן בבית ולהכיר שירים שבדרך כלל לא מתנגנים באוזניהם. בסיום הטקס, תלמידי המנהיגות הצעירה של מועצת התלמידים הבית ספרית הוזמנו לבמה לקבלת תעודות הערכה על בחירתם ופועלם למען בית ספר.
מה קורה ב'תחכמוני'?
צמד מורות בלבוש חלוצות מהישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת ההכרזה המתינו באותו בוקר בשער בית הספר וקיבלו את פני התלמידים המופתעים. המורות החזיקו גיליונות עיתון המבשר על הידיעה המשמחת מיום ההצבעה, חילקו סוכריות בצבע הדגל, ובירכו את התלמידים ועוברים ושבים בברכת "מזל טוב – יש מדינה". בהמשך היום, תלמידי שכבת ה' בסיוע מורה התיאטרון המחיזו את ההצבעה בכל כיתה באופן אינטראקטיבי, וכל תלמיד ייצג מדינה אחרת בהצבעה. לסיום התכנסו כל התלמידים ברחבת בית הספר לברכת "שהחיינו" וריקוד דגלים בשורות.
מה קורה ב'רמות'?
בחטיבת הביניים 'רמות' הקימו במבואת הכניסה קיר לציון האירוע. הקיר הוקם ע״י בנות השירות הלאומי, וזאת על מנת להעביר בצורה וויזואלית את חומר הלימוד אודות היום ותוכנית החלוקה. כך יכלו התלמידים להתרשם מחומר הלימוד "היבש" בצורה וויזואלית שממחישה בדיוק את ההתרחשות בהצבעה ומה שקדם לה.
-
מה קורה ב'יד מרדכי'?
תלמידי שכבת ה' של בית הספר היו הפעם הכוכבים. התלמידים הכינו מערך שיעור בנושא כ"ט בנובמבר, עברו בין כל כיתות בית הספר והעבירו את השיעור, וכך הפכו למורים ליום אחד.
-
מה קורה ב'הראל'?
2 צפייה בגלריה
צילום: בית ספר הראל
צילום: בית ספר הראל
צילום: בית ספר הראל
בביה"ס הרא"ל ציינו את יום כ"ט בנובמבר בהרקדה חגיגית עם דגלי א"י, ובכיתות נערכה פעילות
המלמדת על ההצבעה באו"ם בכיתות. אפילו בגני הילדים של החטיבה הצעירה למדו את הנושא, בדפי צביעה והמחשה. דניאלה פרץ, מנהלת 'הראל': "זהו יום חג למדינת ישראל ואנו בביה"ס הרא"ל לא יכולנו שלא לציינו בשירה, ריקוד והעמקה בחשיבות היום לכל אחד מאיתנו".
2 צפייה בגלריה
צילום: בית ספר הראל
צילום: בית ספר הראל
צילום: בית ספר הראל