הערב (ג') ברוב של 19 קולות זכה הרב אליהו בר שלום בתפקיד הרב הראשי של בת ים.
למקום השני עם 13 קולות הגיע הרב ישראל מלכה.
בר שלום הינו בנו של הרב יוסף בר שלום, שהיה הרב הספרדי הראשי של בת ים כארבעים שנה, ונפטר לפני כשנתיים. בשנותיו האחרונות כשמצבו הבריאותי התדרדר, מילא בנו בפועל את מקומו, ולאחר מותו, מונה כיורשו ע"י הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף.
הרב ובר שלום (58) הוא בוגר ישיבת 'קול התורה' בירושלים ו'בית דוד' בחולון. משם המשיך ללימודי דיינות, וכיום רב קהילה בירושלים, ראש כולל ומחבר ספרים בנושא הלכות עריכת חופה וקידושין בדגש על סוגיות ובעיות עכשוויות. הוא הבן השלישי במשפחה בת תשעה ילדים, אב לתשעה וסב.
בראיון שנתן לאחר מות אביו ל'ידיעות בת ים' הצהיר שאין בכוונתו לשנות את הסטאטוס קוו בעיר, ולחילונים אין סיבה לחשוש ממנו. "יש כל כך הרבה מה לעשות שאין זמן לכפייה, להילחם דורש ומצריך הרבה יותר אנרגיה", אמר וציין את אהבתו הרבה לעיר: "זו עיר יפה, הרמונית. לא תלך ברחוב ותראה אדם דתי מעיר ללא דתי. האווירה שאבא יצר פה היא אווירה שאף חילוני לא כועס על דתי, ואף דתי לא מתלהם נגד חילונים".
הבחירה נעשתה בהצבעה חשאית בה השתתפו נציגי האסיפה הבוחרת המורכבים משישה נציגי האופוזיציה, שמונה נציגים שנבחרו ע"י השר לשירותי דת ושמונה נציגים שנבחרו ע"י בתי הכנסת בעיר.
רגע ההכרזה על הזכיה היה מרגש מאוד ומיד אחריו פרצו תומכי הרב וחברי האסיפה בשירה ורקודים.
-
הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שוחח עם רבה הנבחר של בת ים הגר"א בר שלום וברכו שימשיך בדרך אביו הדגול לקדש שם שמים בעיר בת ים.
חברת המועצה קטי פיאסצק-מורג, יו"ר סיעת מר"צ: "אני רוצה לברך את רב העיר הנבחר ולאחל לו שיהיה רב של כולם. מעבר להיותו של רב עיר, איש דת הוא בעיניי קודם כל איש חינוך ודוגמא אישית, ואני מצפה מאדם בתפקיד רם כל כך לנהוג בממלכתיות ובשוויון כלפי הזרמים השונים בחברה. בת ים מגוונת בקהילות שונות, ואני מקווה שכולן תמצאנה את מקומן".
שרונה בוטנרו, נציגת המניין הרפורמי שלקחה חלק בבחירת הרב: "אני שמחה להיות נציגת המניין הרפורמי הבת ימי בוועדה לבחירת הרב הראשי בבת ים. רב העיר הנבחר צריך להיות הטוב ביותר לכלל תושבי בת ים כולל כל הזרמים ולא רק הזרם האורתודוקסי. אני מקווה שהרב הנבחר ישכיל להיות דמות המקרבת ומאחדת את כל הזרמים באוכלוסייה. ומקווה לשיתוף פעולה עם מי שיבחר".