ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, סגן ראש העיר, איציק דריקס, המשנה לראש העיר, שמעון ועקנין וחבר הנהלת העיר, ויקטור טל, קיימו אתמול (א', 24.12) שולחן עגול עם למעלה מ- 30 דיירי שכונת הקראוונים בעיר, סביב פתרון המגורים עבור דיירי השכונה.
מטרת המפגש, שהתקיים בחדר הישיבות בעיריית בת ים והיה פתוח לכל דיירי השכונה, היתה להציע את עזרתה של הרשות בשיח מול רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרדי הממשלה השונים על מנת לקדם פתרון קבע לדיירים, שכבר 27 שנים מתגוררים במתחם, שהוקם על ידי חברת 'עמידר' כאתר זמני.
במהלך הישיבה אמר ראש העיר, יוסי בכר, לדיירים כי לעיריית בת ים כמו גם לדיירים יש אינטרס משותף והוא למצוא פתרון שיספק לדיירים דיור קבוע מצד אחד ויאפשר את פיתוחה של השכונה כחלק מפיתוח כולל של העיר מצד שני.
1 צפייה בגלריה
צילום: עיריית בת ים
צילום: עיריית בת ים
צילום: עיריית בת ים
"האינטרס היחיד שלנו הוא שהעירייה תתפתח" אמר ראש העיר, בכר "אנחנו כרשות מושיטים לכם את היד ואומרים לכם כאן, שאנחנו רוצים להיות הגשר שלכם מול רשויות המדינה במציאת פתרון. תתאחדו סביב פתרון ואנחנו נעזור לכם לקדם אותו מול כל גורם ממשלתי, אבל ההסכמה צריכה בראש ובראשונה לבוא מכם".
עוד הוסיף בכר "מה שצריך לעשות זה כמו שנעשה במקרה של "המעברה" לשעבר, שהפכה לגן העיר ולאחת השכונות הטובות בבת ים. זה יכול וצריך לקרות גם באתר הקראוונים ואנחנו פה כדי לעזור לכם להוציא את זה לפועל".
בכר סיכם עם הדיירים כי יבחרו מתוכם נציגות, שתגיע כבר בשבוע הבא לפגישה עימו ועם חברי הנהלת העיר על מנת להתחיל ולקדם את השיח מול רשויות המדינה.
שכונת הקרוונים הוקמה בשנות ה- 90 כשכונה זמנית על ידי חברת עמידר, אלא שמאז הפך האתר הזמני למשכן קבע שבו מתגוררות עשרות משפחות עד היום.
בעלת הקרקע עליה יושבת השכונה היא רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ולעיריית בת ים אין סמכויות על קרקע זו ולפיכך אין ביכולתה לפנות את הדיירים ולבנות במקום דיור קבע.
יחד עם זאת, כפי שאמר בכר בישיבה, לרשות יש עניין לסייע לדייריה ולהוות גשר במו"מ מול גורמי המדינה, על מנת להסדיר אחת ולתמיד את מצבה ומעמדה של השכונה.