מזה חצי שנה שדיירים תושבי בת ים, חיים תחת מטרד שהם לא רואים את סופו. בן של אחת השכנות, בשנות ה-20 לחייו, החליט להשתלט על המקלט המשותף, ומטיל אימה על אלו המנסים להתעמת איתו. "כבר מעל לשישה חודשים שהוא מסתגר שם", מספרים הדיירים. "הוא החליף את כל הנמצא שם בספות ורהיטים משלו, מתגורר ולן שם דרך קבע. את המנעול הקודם הוא החליף במנעול גדול משלו".
בנוסף, הצעיר מגדל כלב מאיים מסוג רוטווילר במקלט, שבו אין תנאים מתאימים לגידול. לטענת השכנים הרוטווילר משמש כ'כלב שמירה' על הנכס אותו הוא תבע לעצמו ללא זכות.
את שאר הבניין והאיזורים המשותפים, טוענים בבניין, מזהם השכן בבדלי סיגריות וזבל. שאר הדיירים מספרים שכמעט בכל ערב המקלט משמש למסיבות ולאירוח של החברים שלו. בנוסף, הדייר הביא אל המקלט גם טלוויזיות המופעלות על חשבון החשמל המשותף של הבניין.
הדייר, כפי שניתן להבין, מסרב לשלם כספים לוועד ככל הדיירים, ולקחת חלק בעלות המשותפת, ולגבי הלכלוך מסכם אחד מהשכנים ש"הלכלוך וההזנחה כל כך גדולים, שהבניין כולו כבר לא מתאים למגורים".
הפניה של הדיירים לעירייה בכוונה שתפעל לסילוק המפגע שנוצר בבניין, טרם נענתה. אחד הדיירים אמר: "הגיע הזמן שעיריית בת-ים תיתן לתושבים שלה לחיות בכבוד ותבדוק את המקרה לפני שיהיה אסון. זה עצוב שכבר אין אמון בשום גוף שייקח אחריות ותושבים מבוגרים צריכים לחיות בפחד במקום להתלונן".
תגובת העירייה תתפרסם כשתתקבל.