מלחמות ישראל גבו קורבנות רבים, ובהם גם ספורטאים מענפי ספורט שונים. לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל, ניזכר בספורטאי וכדורסלן הפועל חולון, יצחק (הוכל'ה) הוכמן ז"ל, שנפל בקרבות מלחמת יום הכיפורים.
1 צפייה בגלריה
סרן יצחק הוכמן ז"ל על הפרקט | צילום באדיבות המשפחה
סרן יצחק הוכמן ז"ל על הפרקט | צילום באדיבות המשפחה
סרן יצחק הוכמן ז"ל על הפרקט | צילום באדיבות המשפחה
'הוכל'ה', כפי שנהגו לכנות אותו, נולד ב-1943 בבני ברק לאבא חיים ואמא הניה. את ילדותו בילה בבני ברק ובחולון. הקרובים אליו מספרים על נער שהיה אתלט יוצא דופן שחלש על כמה ענפי ספורט, כשביניהם גם תחרויות קפיצה למיניהן.
כשחקן כדורסל, גדל והתחנך באליצור ת"א, קבוצה שזוהתה עם הציבור הדתי, עם ממוצע של 25 נקודות למשחק. אליצור הסכימה להשאיל את הנכס הגדול שלה להפועל חולון מהליגה הלאומית, שנחשבה אז לקבוצה בכירה.
הוכלה היה איש אשכולות, מורה לחינוך גופני. עבד בהוראה בתיכון עירוני ה' בת"א. סיים תואר שני בקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן.
כשחקן המוביל בקבוצת אליצור, הוכל'ה קיבל לא מעט הצעות מליגות וקבוצות בכירות יותר, אך אליצור סירבה לשחרר אותו. בעונה אחת בלבד, עונת 1970/71, הושאל הוכמן להפועל חולון, שבאותה עונה יחד איתו סיימה במקום השישי, כשהוכל'ה עומד שלישי ברשימת הקלעים ונבחר שש פעמים לחמישיית המחזור. למעשה, הוא היה השחקן הראשון שהצליח לקבל זימון לנבחרת ישראל מהליגה הארצית.
במלחמת יום הכיפורים השתתף בקרבות הבלימה פריצה בסיני, בתפקיד עוזר קצין מודיעין חטיבתי. ב-24 באוקטובר 1973, ניתנה הפקודה להשתלטות על העיר סואץ על ידי האלוף אברהם אדן ז"ל, ממניפי דגל הדיו המפורסם, שבזמנו כיהן כמפקד עוצבת סיני.
הקרב שנערך בין הצבא הישראלי לצבא מצרים בעיר סואץ, נחשב עד היום לאחד הקרבות הקשים שידעה מדינת ישראל. כ-120 חיילים נפצעו ו-80 נפלו בקרב. אחד מהנופלים היה סרן יצחק (הוכל'ה) הוכמן ז"ל.
.