באחרונה התבשר סרן (מיל') דורון אראמי, תושב בת ים, שהוא חלק מרשימה מכובדת של חיילים שמובילים את טבלת ימי המילואים בעירם. אראמי, בן 43, משמש קצין לוגיסטיקה ביחידת איסוף קרבי, ביצע בשנה החולפת לא לפחות מ-83 ימי מילואים.
הוא אב לשלושה, נולד בת"א, עבר לבת ים לאחר שנישא לויקי אשתו וכיום הם מתגוררים ברחוב סוקולוב בעיר. אראמי עובד בת"א כרואה חשבון בחברת 'BDO', ומנהל את תחום המסחר וההתיישבות.
"תחושת השליחות קיימת ברמה היומיומית", מספר אראמי בשיחה על שגרת המילואים המאוד צפופה שלו. "ההתעסקות עם המילואים לא מתחילה ונגמרת בצו. אם ניקח 83 ימים זה חלק נרחב מאוד, ובממוצע כמעט כל ארבעה וחצי ימים מגיע יום אחד של מילואים. זאת התעסקות לפני וזאת התעסקות אחרי, וזאת התעסקות בבניין הכוח. זה מעבר ל-83 הימים הרשמיים עצמם. זו עבודה שניה לכל דבר". השאלה היא למה? "מאוד פשוט - הנסיבות מחייבות". עם שירות מילואים שכזה, עבודה וחיי משפחה, יש זמן פנוי?
"אין לי פנאי בשנה האחרונה אבל בשעות הפנאי זה בעיקר המשפחה והילדים.
בבית שלמים עם השיא שלך?
"האישה שלי תומכת, והילדים מבינים למרות שהם קטנים. כשאני הולך למילואים אז אני מסביר להם מה זה מילואים, יש להם ערכים טובים והם מבינים".
בטח גם הבוס היה שמח שתהיה לידו יותר.
"83 יום זה מאוד קשה בטח בתפקיד כזה חשוב שאני נמצא בו כמנהל, אבל גם העבודה וגם הבוס שלי מאוד תומכים ואני שמח שיש לי מעביד כזה כי זה לא פשוט".
מתי אתה מתכוון להוריד את הקצב, אם בכלל? "אני מגיע ועושה מילואים בהתאם לצרכים, ואם יהיה צורך אז נגיע יותר ואם אין צורך אז נגיע פחות. יש לי עוד חודש אימון ואני מתעסק באופן די תדיר באימון הזה באופן יום יומי, בבניית האימון, בהתאמת האימון, זה לא רק 83 ימים, בפועל זה הרבה יותר".
האם היית רוצה לעשות תפקיד אחר? "אני עושה עכשיו את מה שאני יכול לעשות הכי טוב וכשאני ארגיש שאני לא יכול יותר לעשות את התפקיד הנוכחי אני אנסה לעשות משהו אחר, אני מודע לגיל ולמגבלות שהוא מביא איתו ביחס לתפקיד. אני חושב שיש לי הרבה מה לתרום בין אם בתפקיד הזה ובין אם בתפקידים אחרים במסגרת היחידה אבל יש לי עוד הרבה זמן לפי דעתי".
מה תעשה עם כל הימים האלה ביום שישחררו אותך מהמילואים? "אין משהו אחר מלבד משפחה ועבודה. אנחנו חונכנו לערכים ואנחנו נעשה כמה שניתן במסגרת הצבאית וכמה שאנחנו יכולים כל עוד אנחנו יכולים וכשלא נוכל ננסה לתמוך בשאר, אבל אנחנו שם. היום שאחרי, זה יקרה עוד הרבה זמן". תרצה לומר משהו? כן, אני רוצה לומר תודה ליוסי ישראל שהוא הבוס שלי שנעלמתי לו לא מעט ימים והוא קיבל זאת בהבנה עד כמה שניתן וגם למקום העבודה שלי שמגבה את זה, ולמשפחה התומכת שלי. ברגע שהדברים האלו מתקיימים זה מאוד עוזר".