1 צפייה בגלריה
"אנשים באים לים, לא לשלולית". חוף הסלע | צילום: איציק קלדרון
"אנשים באים לים, לא לשלולית". חוף הסלע | צילום: איציק קלדרון
"אנשים באים לים, לא לשלולית". חוף הסלע | צילום: איציק קלדרון
בעיה מוזרה מטרידה בשיא עונת הרחצה את איציק קלדרון, בעל מסעדת חוף 'קלדרון', החוף הצפוני ביותר במתחם חוף הסלע בבת ים - נגמר לו הים.
דבר ידוע הוא ששובר הגלים הינו מעשה ידי אדם. לאחרונה נוצר מצב שכתוצאה ממנו החול הציף את שטח החוף, והמים הולכים ומתמעטים. "יש ימים שבהם יש לי 40 ס"מ של מים שזה טוב להורים עם ילדים, אבל שאר הרוחצים פשוט לא מגיעים", אומר קלדרון. "הם באים לים בשביל ים ולא בשביל שלולית".
לדבריו, מדובר בבעיה שניתן לפתור אותה די בקלות. "פשוט צריך להביא שופל, שיגיע בשעת בוקר מוקדמת, לפני שמגיעים הרוחצים, ירחיק את החול ויסלול מעין מנהרה שדרכה יוכלו גלי הים לעבור ולהגיע אל החוף".
אך לטענתו כאשר פנה לעירייה נאמר לו שלא ניתן להכניס כלים כבדים לחול והפתרון כנראה לא ממש ישים. "אני כבר ממש מיואש", אומר קלדרון למיינט בת ים. "זו שיא העונה, התקופה היחידה בשנה שבה אנחנו, בעלי העסקים בחוף מתפרנסים בכבוד, וכרגע אין לי אנשים שמגיעים. אנשים מעדיפים את שאר חלקי החוף שבהם יש מים.
"אני משלם לעירייה בקביעות על הזיכיון לחוף, ארנונה וכל מה שצריך, לא יתכן שיתנו לחוף שלי להתייבש".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מדובר בתופעה של נסיגת הים כתוצאה מכרסום המצוקים ופגעי טבע לאורך חופי ישראל. עיריית בת ים בשיתוף החברה הממשלתית להגנה על מצוקי הים התיכון מקדמת תוכנית ענק ליצירת פתרונות, שיכללו שיקום שובר הגלים בחוף הסלע, הקמת שוברי גלים סמויים מתחת לפני הקרקע, העברת חול מייצב לים ובניית הגנות יבשתיות על המצוק.
"עיריית בת ים מאמינה כי התוכנית שגובשה תיתן מענה מיטבי לנזקי הטבע הפוגעים בחופיה".