בשישי האחרון בעמותת 'מחייכים אל החיים', החיוך הפך לתדהמה. אלמונים פרצו אל הדירה של העמותה וגנבו את כל הציוד במבנה, ממכשירים בשווי אלפי שקלים עד פחי האשפה וקופסאות שימורים.
2 צפייה בגלריה
ציוד העמותה באשפה | צילום: טל אסייג
ציוד העמותה באשפה | צילום: טל אסייג
ציוד העמותה באשפה | צילום: טל אסייג
טל אסייג המייסדת ויו"ר העמותה הדואגת לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, מספרת על החוויה המטלטלת: "ביום שני שעבר שמתי בדירה את כל הארגזים שקיבלנו לקראת מסיבת חנוכה, והכל היה בסדר. לאחר מכן הגעתי ביום שישי, להביא עוד ארגזים של חטיפים שתרמו לעמותה, ואז חשכו עייני".
"הדירה הייתה ריקה. לא היה בה כלום. ציוד של עשרות אלפי שקלים שגייסנו ואספנו שקל לשקל, שחסכנו, נעלם. הם השאירו בדירה רק שתי טלוויזיות, ולקחו ציוד כבד וכמויות של דברים עד רמה של חומרי ניקוי".
"לא יכולתי להתקשר למשטרה כי הייתי צריכה ללכת לחלק סופגניות בבתי הספר של החינוך המיוחד מטעם תפקידי בעירייה, אז לא עשיתי כלום חוץ מלבכות. חילקתי סופגניות בעודי בוכה".
לבסוף צלצלת למשטרה.
כן. התקשרנו למשטרה ואמרו שניידת תבוא לפגוש אותנו. הם ביקשו שלא ניגע בשום דבר. כשהגענו לשם, הלכנו ככה מאחורה דרך הדשא להסתכל על החצר האחורית, וראינו שבדלת האחורית אין ידית וזה היה ברור שפרצו משם".
"הסתכלנו בפחי אשפה שנמצאים ליד וראינו מלא ציוד שלנו, טושים וכו, וצילמנו את זה ליתר בטחון, ועלינו לחכות לניידת. בזמן שאנחנו מחכים אנחנו רואים מישהו יוצא מהחצר האחורית עם עגלת סופר, ובתוכה שתי הטלוויזיות שלנו, לאור יום.
2 צפייה בגלריה
המסכים הגנובים בעגלה | צילום: טל אסייג
המסכים הגנובים בעגלה | צילום: טל אסייג
המסכים הגנובים בעגלה | צילום: טל אסייג
"משה בעלי ישר רץ אל אותו אדם, ושאל אותו 'מאיפה הבאת את זה', והוא ענה מ'הפח אשפה'. לפני רגע הצצנו בפח אשפה והן לא היו שם. מיד אמרנו לו שהמשטרה בדרך לשם אז הוא נבהל ועזב את הכל. כמובן שרצנו אחריו".
והוא נתפס?
"הוציאו ניידות לחפש אותו אבל לא מצאו. הגיעו שוטרים לקחת מאיתנו עדות, ומז"פ לקחו תביעות אצבע מכל הדברים. הבנאדם בטח גם לא פעל לבד. הייתה שם מכונת מיץ ששוקלת 60 קילו, הוא היה נרקומן בשנות החמישים לחייו, הוא בחיים לא היה מצליח להוציא אותה לבד".
איך ממשיכים מפה?
"לא דמיינו בחלומות שלנו שנגיע למצב הזה, עבדנו שנה וחצי לאסוף את הציוד הזה, לגייס את הכספים..המון אנשים טובים פונים אלינו ומציעים עזרה. בדברים הקטנים זה בסדר, אבל בגדולים זה יותר מורכב לבקש מאנשים. אני מאמינה שנסתדר".