כמה בתי חולים בארץ ובהם בית חולים 'וולפסון', נתבעו על ידי משפחתה של אישה צעירה שנפטרה. על פי התביעה, הרופאים בבתי החולים לא שלחו ציסטות שהוסרו מגופה לבדיקה פתולוגית ולכן לא ניתן היה לאבחן את הסרטן הקטלני שבו לקתה.
התביעה הוגשה נגד קופ"ח 'כללית' ובתי החולים 'בני ציון', 'וולפסון' ו'איכילוב', על ידי עורכי הדין עדי אברג'יל ברוורמן ודוד פייל ממשרד עורכי הדין פייל ושות', ונידונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפי התביעה, האישה סבלה בעבר מריבוי ציסטות בשחלות, שהתגלו בין השאר במהלך הריונותיה ולידותיה.
לאחר פעמים רבות שבהן התגלו ציסטות בשחלותיה, נשלחה האישה לבדיקה נוספת. על פי התביעה, רופא מנתח שאליו הופנתה הצעירה הסיר שחלה וחצוצרה אחת בלבד ורשם בתיקה: "לשם שינוי, כיף לסיים ערב עם בחורה בריאה, שלמען האמת לא היתה צריכה להגיע אליי". הרופא סיכם את האבחנה ב'בדיקתה תקינה'.
לטענת עורכי הדין פייל ואברג'יל־ברוורמן, קביעה זו כי בדיקתה תקינה, וכן קביעתו השגויה של פתולוג בית החולים כי האיברים שהוסרו נקיים מנגעים סרטניים, גרמו לכך שלא התייחסו להחמרה במצבה.
לאחר שלוש שנים של מאבק במחלה נפטרה האישה, והותירה בעל ושני ילדים. ד"ר דוד אדלמן, מומחה לאונקולוגיה שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי לו היו שולחים דגימות של הציסטות למעבדה ארבע ושבע שנים לפני שהסרטן התגלה, ואילו הודרכה האישה למעקב בתדירות גבוהה יותר, סיכויי ההישרדות שלה היו כ־90% וחייה היו ניצלים.
מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "אנו לומדים את כתב התביעה ונשיב בהתאם בבית המשפט".