1 צפייה בגלריה
המשפחה במסיבת העיתונאים | צילום: לירן תמרי
המשפחה במסיבת העיתונאים | צילום: לירן תמרי
המשפחה במסיבת העיתונאים | צילום: לירן תמרי
ארבעה ימים לאחר שנפגעה בתם ממוט ברזל, מדברים לראשונה הוריה הוריה של תהילה בן זינו בת ה-15, שעדיין מאושפזת במצב קשה. אמה של תהילה, יעל זינו, היא מורה בביה"ס 'תחכמוני' בבת ים, ולאחר שנודע דבר פציעתה, קראו תושבי העיר והורי התלמידים בביה"ס לציבור להתפלל עבורה.
ההורים כינסו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בבית החולים בו היא נמצאת. תהילה נפצעה בראשה ביום חמישי שעבר. עם קבלת הדיווח על האירוע, כוחות משטרה ומד"א הוזעקו לבית הספר, ברחוב דוד ילין, והנערה פונתה לבית החולים הדסה עין כרם. בתחילה הוגדר מצבה בינוני, אבל בהדסה עין כרם מסרו כי מצבה מוגדר קשה, והיא מונשמת ומורדמת. כאמור, מצבה היום דומה.
"אנחנו דורשים שהמשטרה ושב"כ יתערבו", אמר האב. "השר לביטחון פנים - לא ייתכן שהחקירה כל כך שטחית. אני לא מבין איך זה שברזל כזה מתגלגל ואין חקירה? אנחנו דורשים שכוחות הביטחון יחקרו את כל מי שהיה שם ושמישהו ייתן את הדין. איך אתה שולח ילדה ללמוד ומקבל אותה באלונקה מורדמת ומונשמת? אנחנו מבקשים מעם ישראל להתפלל לרפואתה".
יעל, אמא של תהילה, אמרה: "זה לא ברור מאליו שהילדה חיה, תודה לעם ישראל שמתפלל ואני מקווה שתבריא בעזרת השם. תודה לצוות הרפואי המדהים שלא מפסיק לדאוג לה ולנו. מחר מכניסים אותה לניתוח נוסף, אני מבקשת שתעזרו לנו בתפילות".
הוריה של תהילה טענו כבר לאחר הפציעה כי מדובר בפגיעה מכוונת על רקע לאומני. במשטרה אמרו מנגד כי החקירה נמשכת וכי עדיין לא ניתן להצביע על כיוון זה או אחר.
מהחקירה הראשונית לאחר המקרה, עלה כי הנערה נפצעה סמוך מאוד לכניסה לבית הספר, ליד הבוטקה של המאבטח. המוט נפל מאתר בנייה סמוך לכיוון שטח בית הספר ופגע בראשה של הנערה.
משרד העבודה סגר את אתר הבנייה בשל ליקויים חמורים במקום. נפתחה חקירה של המשרד יחד עם המשטרה, ובמהלכה עוכבו לחקירה 12 בני אדם, בהם חמישה שעבדו במקום.