לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יש כנראה לא מעט השגות על הדרך שבה העירייה בראשותו מסוקרת ב-mynet וב"ידיעות בת ים". אלא שברוט החליט ללכת צעד אחד קדימה ולשגר באמצעות מ"מ דובר העירייה מכתב לבכירי קבוצת ידיעות תקשורת, שבו הוא נוקט בשפה שאיננה משתמעת לשתי פנים מבחינת הטון המאיים שבה.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס
ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס
ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס
במכתב נטען כך: "מזה כמה חודשים שהעיתון 'ידיעות בת-ים' מסקר באופן מוטה ושלילי את עירית בת-ים ואת העומד בראשה, זאת בטענה מוזרה כי 'העירייה העבירה ידיעות בלעדיות למתחרים', כלשון אנשי העיתון.
"מיותר לציין כי הדבר אינו נכון, וכי עד לאחרונה שררו קשרים הדוקים בין הנהלת העיר לבין העיתון על שלוחותיו השונות. 'התקפת הפתע' מטעם ידיעות בת-ים באה ללא התרעה כלשהי וללא סיבה נראית לעין. אין לנו אלא להסיק כי מדובר בשיקולים זרים הנסתרים מאיתנו.
"במסגרת הסיקור המוטה, העיתון מפרסם ידיעות שליליות שאירעו לפני כשנה ויותר מבלי לציין בצורה בולטת כי אלו מחדלים של הנהלת העיר הקודמת, וכן מציג באור שלילי כל פרסום חיובי בעיתונכם. למרות זאת, הנהלת העיר הבליגה במשך שבועות ארוכים".
עד כאן הטענות מצד העירייה, וכעת מגיע החלק שמצלצל מאיים יותר: "כעת הריני להודיעך כי בכוונת העיריה לפעול בכל דרך – ציבורית ומשפטית – על מנת למצות את זכויותינו מול הפגיעה בשמה הטוב של הנהלת העיר והשימוש לרעה בעיתון מצדכם. בשלב הראשון, לצד הפסקת כל פרסום בעיתונכם מצידנו, העיריה מתכוונת להודיע בימים הקרובים לכל הספקים העובדים עמה כי היא לא תעבוד יותר עם גורמים עסקיים המפרסמים בתשלום ברשת ידיעות תקשורת".
על המכתב חתום אור ויטא, מ"מ דובר העירייה.
למותר לציין כי הטענות כלפי רשת ידיעות תקשורת בכלל וידיעות בת ים ו-mynet בפרט מופרכות מעיקרן. נבהיר כי נמשיך להיות ביקורתיים כלפי גופים ציבוריים בעלי כוח המשפיעים על חיינו, ונפעל למען התושבים במטרה להביא את המידע האמין והנכון - וזאת בכל עיר ועיר בישראל.