לפני שלושה שבועות הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה מול העירייה. מאז, נערכה פגישה בין הצדדים, אך היום (שני) טוענים בהסתדרות המורים שהתהליך טרם הונע, ומאיימים בנקיטת צעדים שישפיעו על ההורים והילדים.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים| צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים| צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים| צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
בהודעה רשמית שהוציאה הסתדרות המורים היום נמסר כי "בעיר בת ים נאלצות הגננות לנהל את תקציב הגן מחשבונן הפרטי וזאת בניגוד להוראת החוק. על פי חוק יש להפקיד את הכספים בחשבון בנק נפרד על שם המוסד שהגננת היא מורשת חתימה בו. אולם בפועל הרשות לא פותחת חשבונות כאלה, והגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי".
בהסתדרות מוסיפים כי ב-2.6 נערכה פגישה בעירייה ובה נכחו מנכ"לית העירייה, חשב העירייה, חשב האגף לחינוך, יועצת משפטית של הרשות, מ"מ ראש העירייה, אלי יריב, מנהלת המחלקה לגיל הרך, סמנכ"לית חינוך ונציגי הסתדרות המורים.
לדברי ההסתדרות בפגישה סוכם שתוך מספר ימים העירייה תקבל שמות בנקים בבת ים שיסוכמו דרך החשב, וייפתחו חשבונות בנק על שם הרשות, והגננות תהיינה מורשות חתימה בחשבונות. לאחר מכן הגננות יצטרכו לסגור את חשבונות הבנקים שעל שמן ולהעביר את היתרה לחשבון החדש.
מאחר ועד כה, לטענת הסתדרות המורים, הדבר לא נעשה הוחלט כי אם עד לתאריך ה-13.6 (יום חמישי הקרוב) עיריית בת ים לא תפעל, יוכרז סכסוך עבודה שעשוי להוביל להשבתת הגנים.
יו"ר ראש סניף הסתדרות המורים בבת ים, ענת טוראל: "נתנו לעיריית בת ים את כל ההזדמנויות האפשרויות. למרות הכרזת סכסוך עבודה, והשבתה שהיתה צפויה ב3.6 באנו לקראתם, ונתנו זמן נוסף. לא ייתכן שיקח לעירייה 15 שנה לבצע תקנה. ציפינו לשיתוף פעולה, אך לצערי לא התקדם דבר".
מעירית בת-ים נמסר בתגובה: ״הנושא כבר הוסדר בין הצדדים במהלך פגישה שקיימה מנכ״לית העיריה עם נציגי הסתדרות המורים. בפגישה הוסכם כי בשבועות הקרובים תושלם הסדרת הנושא על פי הסיכום. בנוסף שוחחו ראש העירייה צביקה ברוט ויו״ר הסתדרות המורים יפה בן-דוד וברכו על ההסדרה״.
על כך נמסר מהסתדרות המורים: "בפגישה סוכם כי הנושא יוסדר בימים הקרובים ולא בשבועות הקרובים כפי שמציינת העירייה".