חברת המועצה קטי פיאסצקי היא לוחמת קרבות ידועה בעיר, או לפחות היתה כזאת עד שלפני כחצי שנה נכנסה לראשונה דרך שערי הקואליציה. היום מודה יו"ר סיעת מרצ בבת ים שבניגוד לעבר היא צריכה לברור היטב את המאבקים שלה.
"המעבר בין הקואליציה לאופוזיציה הוא חד", היא אומרת. "באופוזיציה המלחמות הן תמיד כלפי חוץ, ובקואליציה הן פנימה. אני עדיין דעתנית ונלחמת על דברים שאני מאמינה בהם, אבל הציבור פחות שומע על זה. היום יש לי צפייה לתהליכים".
1 צפייה בגלריה
פיאסצקי. "מודעת לביקורת כלפיי"  | צילום פרטי
פיאסצקי. "מודעת לביקורת כלפיי"  | צילום פרטי
פיאסצקי. "מודעת לביקורת כלפיי" | צילום פרטי
תהליכים כמו תחבורה ציבורית בשבת?
"הנושא הזה נעצר כרגע כמו הרבה דברים אחרים, כי שוב הולכים לבחירות ומשרדי הממשלה לא בדיוק מתפקדים. אי־אפשר לתקן בחצי שנה נזק של 15 שנה. אנחנו על זה ומגיעה לנו תקופת חסד ארוכה יותר".
חשוב לציין כי הפעלת התחבורה הציבורית בשבת כפופה לאישור משרד התחבורה.
במסגרת חברותה בקואליציה קיבלה על עצמה פיאסצקי (35) את תפקיד יו"ר מועצת העיר, מחזיקת תיק איכות סביבה, תיק הצעירים, תיק זכויות בע"ח ומעמד האישה.
את מזכירה נזקים של 15 שנה ועדיין נמצאים בהנהלה נציגים מהשלטון הקודם.
"קודם כל, זה מה שהציבור בחר. וכן, גם אני מאמינה ברענון ואכן ישנם גם הרבה שינויים וחברי מועצה חדשים. בנוסף, בקדנציה הקודמת כיהנו חמש חברות מועצה ובנוכחית עשר. גם פתחנו תיקים של חינוך מיוחד, קידום מעמד האישה וזכויות בע"ח, שלא היו קודם".
ומה לגבי הביקורת שמופנית כלפייך?
"מודעת אליה. וכפי שכבר אמרתי, אני חלק מתהליך והציבור צריך להבין שצריכים לתת לנו עוד זמן לעבוד".
מתוך כל התיקים שקיבלת על עצמך, איזה הכי קרוב ללבך?
"נושא הצעירים. אנחנו העיר הכי מבוגרת בארץ וצריך לגרום לצעירים לרצות להישאר פה, להביא חברות הייטק, מרכזי עסקים ובילויים. יש לנו משאב מדהים - החוף הכי יפה בארץ, ויש לנו תוכניות בנושא. יש גם את ההורות והילדים. אחת מהתוכניות שלנו היא לשפץ את כל טיפות החלב בעיר. החוויה הראשונה של הורה בעיר צריכה להיות הרבה יותר טובה ממבנה מיושן ומלא טרמיטים".
בנוסף לתפקידה הציבורי, פיאסצקי, אם לשתי בנות בגיל הרך, עובדת בחברת 'אלומה' (שנרכשה על ידי 'גוגל' בכ־150 מיליון דולר). "קשה לנהל קריירה מקצועית וקריירה פוליטית ולהיות נשואה ואמא לשתי בנות, כאשר גם בעלי עוסק בעבודה ציבורית חשובה מאוד במסגרת 'ההסתדרות הציונית'. ולכן, אנחנו אומרים שאנחנו עוזרים לסבים ולסבתות לגדל את הבנות שלנו".
באחד מהרגעים הסוערים של פיאסצקי כחברת אופזיציה, הוגשה נגדה תביעת דיבה מצד ראש העירייה לשעבר יוסי בכר שאותו היא כינתה 'גזען'. "התביעה היתה חציית קו אדום", היא אומרת היום במבט לאחור. "יש הבנה שמה שקורה מסביב לשולחן המועצה - נשאר שם. אבל אין לי שום טינה כלפיו".
ומהי רמת הצנזורה מסביב לשולחן המועצה הנוכחית?
"תראי, בקדנציה הקודמת לא נתנו לאופוזיציה להעלות הצעות לסדר, וכיום כאשר אני יו"ר מועצת העיר אמרתי לראש העירייה צביקה ברוט - בוא נדון גם בהצעות לסדר של חברי האופוזיציה, הרי הם מייצגים כל מיני סקטורים באוכלוסייה ובשביל זה אנחנו שם. אני יודעת שיש דברים שבוערים בי והם לא פופולריים ואני תמיד אבטא אותם - כמו אות הוקרה שניתן לשרה נתניהו אצלנו בעיר, בלי שום סיבה. ידעתי שעלולות להיות לזה השלכות".
לסיום, למה לצפות בעוד כארבע שנים?
"זאת לא קלישאה, אבל אכן קיבלנו ירושה לא פשוטה ונגזר עלינו למזער נזקים. אני מציעה לאנשים להתאזר בסבלנות כי יש לי הרגשה שנפתיע לטובה".