1 צפייה בגלריה
החתול על הגג בבת ים | צילום: אורית שלומוב
החתול על הגג בבת ים | צילום: אורית שלומוב
החתול על הגג בבת ים | צילום: אורית שלומוב
אורית שלומוב תושבת בת ים, טיילה עם כלבתה ערב אחד כאשר שמעה ליד ביתה חתול מיילל. כשהביטה סביב ראתה שהוא נמצא על גג בניין של גן ילדים הסגור לרגל חופשת הקיץ.
"חשבתי לעצמי טוב הוא חתול הוא יצליח לרדת משם, אך ביום השלישי כאשר שמעתי אותו עדיין מילל כבר הבנתי שיש בעיה, לא יתכן שבימים כה חמים ובמשך כל כך הרבה זמן החתול תקוע על הגג".
למחרת ניסתה שלומוב ליצור קשר עם המחלקה הווטרינרית בעיר בנושא אך לטענתה נאמר לה ש'אין להם את הכלים המתאימים לטפס ולחלץ מגגות וזה טיפול של מכבי אש'. שלומוב אשר לא התייאשה פנתה לכבאות האש ושם נאמר לה לדבריה ש'זה טיפול של המחלקה הוטרינרית והם עסוקים מדי בשביל לחלץ חתולים מגגות'.
"לאחר שהעבירו אותי מאחד לשני, הבנתי שאין לי עם מי לדבר והחלטתי לא להמשיך לחכות להם. פניתי ליאנה יעקובי ולימור סימון, פעילות בתחום בעלי החיים בעיר אשר נרתמו מיד למשימה ובערב התחלנו לחפש ולחשוב יחד איך לחלץ את החתול".
יעקובי מוסיפה שאת החתול הן הכירו מלפני כן. "ידענו שהוא עיוור ולא יכול לרדת בעצמו, מה גם שגזמו את העצים מסביב אז הוא גם לא יכול היה להיתלות על כלום ולרדת". כך התחילו חבורת הפעילות, לחפש סולמות גבוהים מהשכנים באזור ונתקלו ברכבו של מושיקו מחברת 'מ.א.צ משה אדיר צקירר איטום וזיפות גגות' אשר חנה בקרבת מקום. "מיד צלצלנו אלי וביקשנו את עזרתו. הוא לא היסס לרגע, גם אחרי יום עבודה ארוך, ירד ועזר לנו לחלץ את החתול. מזל שיש בעיר שלנו אנשים טובים באמצע הדרך כי להסתמך על הרשויות כנראה אי אפשר", מוסיפה שלומוב.
"זוהי אינה הפעם הראשונה שעולות טענות כנגד המחלקה הווטרינרית בעיר", מציינת יעקובי אשר מתנדבת בעמותת 'בת ים אוהבת חיות'. "המחלקה צריכה להגביר את השירות למען בעלי החיים בעיר, לדאוג לסירוסים ועיקורים של חתולי הרחוב הרבים בעיר כאשר, בינתיים את הרוב, אנו הפעילים עושים מכספנו האישי ומתרומות".
מעיריית בת ים נמסר: "המחלקה הווטרינרית של עיריית בת ים נותנת מענים שונים ובכלל זה טיפול בחתולי רחוב. במקרה המדובר, חילוץ החתול היה כרוך בטיפוס לגובה, ע"פ תקנות והנחיות משרד העבודה והרווחה, במקרים אלה נציגי כיבוי אש מבצעים את החילוץ בליווי עובדי המחלקה הווטרינרית. מבדיקתנו עולה כי בעת הפנייה נציגי כיבוי אש לא היו זמינים להגיע ועסקו באירועים מצילי חיים, ולכן המחלקה הווטרינרית לא יכלה לסייע מידיית, אלא רק לאחר הגעת כיבוי אש למקום".