ראש העירייה, צביקה ברוט, מנהל מו"מ להבאת תאגיד סיני, שיחליף את כל עובדי הניקיון והגינון הישראלים והזרים בעיר בכ-250 עובדים מסין.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית בת ים
צילום: דוברות עיריית בת ים
צילום: דוברות עיריית בת ים
אתר ynet מפרסם כי לפני כשבועיים נפגש ברוט בבייג'ינג עם נציגי כמה חברות והציע להם תקציב שנתי ראשוני של כ-65 מיליון שקל, שכיום משולם לקבלנים הישראלים. על פי התוכנית, החברה הסינית תחליף מדי שנה את הפועלים, שישהו במשך שנה הרחק מביתם. עם זאת, הם צפויים ללון מחוץ לבת ים, באזורים סמוכים שבהם יש דיור מוזל, כמו יפו.
הקבלן הסיני ייבחר במכרז שתפרסם העירייה. המטרה - להעלות את מספר מנקי הרחובות ולשפר את חזות העיר, שסבלה מהזנחה בשנים האחרונות, בעלות נמוכה.
ראש העירייה מתכוון להחליף רק את עובדי הקבלן ולא עובדי עירייה מן המניין. לדברי ברוט, כבר כיום חלק גדול מעובדי הקבלן המנקים את העיר הם זרים, אך יש בעיות רבות בתפקוד הקבלנים, והמחירים שלהם זינקו בשנים האחרונות.
"הקבלנים המקומיים לא הצליחו בשנים האחרונות להשתלט על העבודה בצורה מלאה, אך הגדילו מאוד את החיובים שלהם", אומר ברוט. "היתרון של העובדים הסינים הוא התמורה הגבוהה מול העלות המעט נמוכה יותר. החריצות, היעילות, העבודה בכל תנאי מזג אוויר והעלות הזולה יותר מאפשרות להגדיל את מספר מנקי הרחובות בלי להגדיל את התקציב הקיים, ואף לחסוך מעט".
עם זאת, אם התוכנית תאושר יהיה תחום אחד שבו העבודה תישאר בידיים ישראליות: פינוי האשפה הביתית, שמבוצעת כיום במחצית העיר על ידי עובדי עירייה מן המניין, ובמחצית השנייה על ידי עובדי קבלן. "בשום אופן לא ייפגעו עובדי העירייה שעושים עבודה טובה וחשוב לנו לשמר אותם", אומר ברוט.