2 צפייה בגלריה
רומן ספרוב. צילום: קארין חן
רומן ספרוב. צילום: קארין חן
רומן ספרוב. צילום: קארין חן
למאמן הכושר רומן ספרוב בן ה-25 מבת ים נמאס לראות את כמות בני הנוער והמבוגרים, הסובלים מעודף משקל והחליט לעשות מעשה. "ראיתי שמגיעים אלי הרבה חבר'ה בעודף משקל אשר יודעים להתמודד עם תופעת ההשמנה שהופכת על פי הסטטיסטיקות למגפה לאומית, והדבר הדאיג אותי מאוד. לכן, החלטתי לפתח אפליקציה שמטרתה שינוי אורך חיים".
ספרוב פיתח את האפליקציה Mealprepll, והיא מלאת תכנים המלמדים בנושאי כושר ותזונה, עם מחשבון קלורי מאפשרת גם לעקוב אחרי מה שאתה מכניס לגוף. כלומר, מה אתה אוכל ומה ההרכבים של המזון, אפשר גם לקבוע פגישת וידאו אונליין עם דיאטן ובנוסף, אפשר לקבל שירות של מנות מוכנות וטריות המותאמות כל אחד למטרתו שלו.
"יש לנו שיתוף פעולה עם אחד מהדיאטנים הכי מרכזיים בישראל מייק ביקוב, המנהל פורום של 130 אלף איש בנושא תזונה ואורח חיים בריא. ביחד עם שיתוף הפעולה עם השף, אנו מציעים לכל אחד אישית את התפריט המותאם לו. כלומר, מישהו שמטרתו לרזות לא יקבל את אותם ארוחות כמו מישהו שרוצה להתחטב או מישהו אחר שרוצה לפתח שרירים, לצורך העניין", פירט ספרוב.
הבעיה: התמדה והכנת האוכל
לדבריו במהלך השנים שהוא מאמן כושר אישי, ספרוב ראה שהבעיות העיקריות אצל מתאמנים הוא ההתמדה בדיאטה לאורך זמן והכנת אוכל הדורשת זמן וידע שלרוב האנשים בד"כ אין. בעיה נוספת שהמתאמנים נתקלים בה לדעתו, היא ההגיוון באוכל: "גם מי שמכין לעצמו מנות בריאות, יודעים בד"כ להכין רק כמה דברים מסוימים וזה בסדר כי לא כולנו שפים. לכן, האפליקציה שלי נותנת פתרון גם לזה".
ספרוב סיפר כי המטרה שלו היא "לייצר מסגרת שבה אנשים יתמידו בדיאטה, לטווח הארוך בצורה נוחה ונגישה. ליצור אצלם שינוי תפיסתי ולגרום למהפכה בריאותית בתחום הכושר והתזונה בארץ". ולכן, גם כחלק מהרצון שלו לשפר את הרגלי הכושר של התושבים בעיר שבה הוא גדל ועובד בת ים, הוא מעביר בהתנדבות אימונים לצעירים דרך 'מרכז לצעירים' ומרצה אחת לשבוע, בתחומים של כושר, תזונה ושבירת מיתוסים.
2 צפייה בגלריה
מסלול הנינג'ה. צילום: הדר גואטה
מסלול הנינג'ה. צילום: הדר גואטה
מסלול הנינג'ה. צילום: הדר גואטה
באירוע השקת האפליקציה אשר נערך בחדר כושר 'פרופיט' בבת ים לפני כשבוע, הוזמנו מאמני כושר ותושבים מהעיר לקחת חלק בתחרות מסלול נינג'ה שהוקם במתחם ונערכו טעימות של האוכל אשר השף יכין לנרשמים לאפליקציה.
"האטרקציה המרכזית היתה כמובן התחרות עם המסלול מכשולים אשר לזוכה בה הובטח כרטיס טיסה זוגי לאמסטרדם", סיפר ספרוב והוסיף כי "הזוכה בה אפילו עוד לא יודע שהוא זכה וכעת יגלה זאת לראשונה, שמו מוגס אנאגאו מבת ים".
ספרוב מנהל גם פורום מקצועי בנושאי כושר ותזונה בוואטספ לתושבי בת ים ללא עלות.