בעידן שבו לרוב האנשים יש טלפון נייד, הצורך בטלפונים הציבוריים פוחת למינימום. אם בעבר עוד היו רואים תושבים שמשתמשים בהם, רוב המכשירים הפכו היום למיותרים.
ברחוב סוקולוב שבחולון יש מספר טלפונים שעד לאחרונה ששמשו שוהים לא חוקיים או עובדים זרים, כעת מתברר כי רבים מהטלפונים האלה כלל לא עובדים ואף לא נמצאים תחת שום פיקוח.
1 צפייה בגלריה
טלפון מוזנח ברחוב סוקולוב. צילום: פרטי
טלפון מוזנח ברחוב סוקולוב. צילום: פרטי
טלפון מוזנח ברחוב סוקולוב. צילום: פרטי
חברת 'בזק' מפעילה את הטלפונים הציבוריים בישראל. עיריית חולון פנתה אליה מספר פעמים בנושא, עקב ריבוי תלונות מצד תושבים וביקשה מהחברה לפנות את הטלפונים הלא פעילים, כיוון שאין בהם צורך. נכון לעכשיו, לא נראה כי בזק מתכננת לפנות אותם.
תושבת העיר פנתה לעירייה בבקשה לברר מדוע עמודי הטלפון ברחוב סוקולוב לא פעילים, ומדוע אם כך אף אחד לא מפנה אותם. "זה מיותר וסתם מכוער", הסבירה התושבת. "הבנתי שבזק חייבים להשאיר כמה טלפונים, אבל שלפחות יתקנו את השבורים וידאגו שיהיו רק טלפונים בודדים, כי ממילא אף אחד כמעט לא משתמש בהם. מישהו בכלל יודע איפה קונים היום טלכרד? זה לא נעים בעין וכולנו צריכים להתאמץ קצת יותר כדי שהרחובות שלנו יהיו נקיים ומסודרים, גם חברות התקשורת".
מחברת בזק נמסר: "תאי טלפון ציבוריים הם אכן ציוד שאבד עליו הכלח, ואין בו עוד צורך. אולם, פרישת המתקנים קבועה בחוק, ובזק מחויבת לכך, על אף שכמעט ולא עושים בהם שימוש כלל. למיטב ידיעתנו, משרד התקשורת בוחן בימים אלו את המדיניות העתידית לגבי פרישת טלפונים ציבוריים, ועד לשינוי החוק, נשמח לקבל מיקומים נקודתיים שבהם אותרו תקלות".