שוב תלונות על תופעת החולדות בבת ים והפעם תורם של תושבי מרכז העיר, ברחוב הרב עוזיאל.
"אנחנו מתגוררים בקומת קרקע ופעם היינו יושבים כל השכנים בחוץ בערב אחרי שהיינו מרדימים את הילדים, כעת בגלל כמות החולדות פה, זה פשוט בלתי אפשרי", משתפת תושבת הרחוב ומוסיפה כי, "במקום שאנחנו נשב בחצר עם חברים, יש הרגשה שהחולדות השתלטו פה על השטח ועשו לעצמם מקום מפגש".
עוד מספרים הדיירים כי ישנה מצוקת חניה אדירה ולמרות זאת הם משתדלים לא לחנות ליד הבית."זה בלתי אפשרי כי החולדות נכנסות אל מתחת למכסי המנוע של המכוניות שלנו ועלולות לקפוץ באמצע הנסיעה. לחלק מאיתנו הן אכלו את הכבלים של המזגן ברכב ואצלנו גם כנראה אחת החולדות לא הצליחה לצאת ועכשיו באוטו יש ריח נוראי של נבלה שאנו לא מצליחים להיפטר ממנו".
התושבים המיואשים, שצריכים לספוג את עלויות התיקונים של הרכבים וגם של ההדברה, מרגישים לדבריהם שהחולדות פשוט מחכות מחוץ לדלת בכל פעם שהם רוצים לצאת מהבית.
"הוועד ריסס במקום מכספם האישי של הדיירים", אומרים התושבים. "שלחנו מכתבים למשרד הבריאות על תברואה לקויה וגם פנינו עשרות פעמים למוקד העירוני".
אלא שלמרות כל זאת, התושבים טוענים כי מלבד סיור שנערך במקום על ידי מחלקת התברואה אין הם רואים שום שיפור במצב, "שמענו שבהרבה רחובות מסביב לעבודות הרכבת הקלה יש בעיות עם תופעת החולדות, אבל אין אצלנו בקרבת מקום אפילו חפירות ועדיין החולדות מתרבות פה בקצב מסחרר ואנחנו אפילו לזרוק זבל או לטייל עם הכלב כבר לא חוששים ללכת".
מעירית בת ים נמסר: העירייה משקיעה מאמצים רבים בשמירה על סביבה נקייה ובמיגור בעיית המזיקים במרחב הציבורי עקב העבודות להקמת הקו של הרכבת הקלה, ואנו נבצע הדברה מקיפה ברחוב. על מנת לצמצם את היקף התופעה הנהלת העיר הכפילה השנה את תקציב ההדברה לעומת אשתקד, במקביל אנו קוראים לתושבים לשמור על ניקיון החצרות הפרטיות ולדאוג לתיקון פתחי ביובים פרטיים שבורים במרחב הפרטי".