2 צפייה בגלריה
"הגדר" בחוף הסי פלאס | צילום: באדיבות תושבים
"הגדר" בחוף הסי פלאס | צילום: באדיבות תושבים
"הגדר" בחוף הסי פלאס | צילום: באדיבות תושבים
שבט צופי הים פועל בחוף הסיפלאס בבת ים, ומהווה בית לכ-120 ילדים ובני נוער, מכיתה ה' ועד י"ב. ביוני האחרון צוין אירוע עשור לפעילות השבט במשט מכובד, אך כעת נראה שהיה זה המשט האחרון.
בימים האחרונים נודע להורים, שהתריעו מזה חודשים ארוכים שמבני התנועה מסוכנים ולא שמישים, שלא תיפתח שנת פעילות חדשה בשבט. כזכור ביוני האחרון נהרג טימופיי אשורטה ז"ל בן ה-11 בנפילה מהצוק הסמוך לשבט בחוף הסיפאלס, והוריו תובעים את העירייה בטענה לרשלנות.
הורי חניכי השבט יודעים היטב, כמו גם כל הגורמים העירוניים, שמבנה צופי ״שבט סלע״ בת ים אינם ראויים לשימוש. ״זו סכנה לילדינו לשהות במקום ולכן אנו התרענו כי בסיום הקיץ לא נוכל לפתוח את השנה ולקיים פעילות במקום״, אומרים ההורים.
עם זאת, בעיריית בת ים הובטח להם כי המבנים ישופצו במהלך הקיץ כחלק מתוכנית עירונית לשיפוץ מבני החינוך בעיר.
2 צפייה בגלריה
שבט צופי הים. סכנת סגירה | צילום: יאיר ביטון
שבט צופי הים. סכנת סגירה | צילום: יאיר ביטון
שבט צופי הים. סכנת סגירה | צילום: יאיר ביטון
כעת מתברר שכאשר החלו בעבודות השיקום התגלה למבנים בהם מתקיימת הפעילות אין כלל היתר ולכן, אין אפשרות לקיים את השיפוצים המתבקשים עד להסדרת ההיתר הנדרש. לפיכך, נכון לעתה השבט מיועד להיות מצורף לשבט צופי ים הממוקם ביפו.
חניכי, בוגרי, הורי ומדרכיי צופי הים מצידם אינם מוכנים לקבל את רוע הגזרה ומתכננים הפגנה מחר (שלישי), אליה הם מזמינים את כלל תושב העיר ומסבירים:
״בעקבות אי פתיחת שנת הפעילות הקרובה של שבט סלע בבת ים, ואי מתן מקום חליפי לפעילות השבט בעיר בת ים, אנו מזמינים את כולם להגיע להשמיע את קולנו לרחבת עיריית בת ים, ביום שלישי הקרוב, בתאריך 27.8.19 בשעה 15:45״.
ההפגנה מלווה בקמפיין ברשתות החברתיות ושם הסבירו חברי השבט כי, "המטרה שלנו לשמור על הבית. לא לוותר על צופי ים בת ים, וכן למצוא פתרון להמשיך בפעילות הצופים בעירנו היפה בת ים. לא ניתן לסגור לנו את הבית! את גאוות העיר בת ים! מפעל חיים של 15 שנות פעילות! מקום שמחנך את דור העתיד שלנו על ערכים של ציונות, ערבות הדדית, כבוד ונתינה״.
מעיריית בת ים נמסר: "הנהלת העיר הקציבה, בפעם הראשונה אי פעם, סכום של חצי מיליון שקלים עבור צופי ים - סכום חסר תקדים שאף תנועת נוער, כולל הגדולות שבהן, לא קיבלה מעולם.
"במהלך ההכנות לשיפוץ התברר שהנהגת צופי ים הפעילה את המקום ללא היתר כדין, תוך שהמבנה מסוכן. כיוון שרק לאחרונה נהרג תלמיד מבת-ים כששיחק בסמוך למבנה צופי ים, זו תהיה חוסר אחריות מצד הנהגת הצופים, ואף עבירה פלילית, לפעול במבנה המסכן את חיי הילדים. אנו בטוחים כי הנהגת הצופים לא תסכים לקחת אחריות על מצב שכזה, כפי שגם עירית בת-ים לא תסכים לסכן את חיי הילדים.
"הנהגת העיר אף הסכימה לפעול להוצאת היתר עבור צופי ים כדי למנוע מהם את הטרחה, אבל הם הודיעו על הקפאת הפעילות. עד לרגע זה לא קיבלנו פניה נוספת מהנהגת הצופים, למעט הפרסומים בתקשורת. אם הם יבקשו מחדש את עזרתנו, הם יקבלו אותה בשמחה".