1 צפייה בגלריה
תלמידי בית ספר יסודי בדרך לבית הספר. אילוסטרציה: freepik
תלמידי בית ספר יסודי בדרך לבית הספר. אילוסטרציה: freepik
תלמידי בית ספר יסודי בדרך לבית הספר. אילוסטרציה: freepik
שנת הלימודים בבת ים נפתחת השנה, בצל תלונות של הורים רבים אשר הגיעו הבוקר (ב') למנהל החינוך בעיר, לאור בעיות ברישומים ובשיבוצים של ילדיהם.
"לאחר אין ספור פניות לאגף החינוך, למנהלו ולכל הנוגעים בדבר, אני נאלצת לפתוח את השנה עם בתי במנהל החינוך ולא בגן הילדים", טוענת לורן עטיה אם חד הורית תושבת העיר. לדברי האם, "ביום שנפתחה ההרשמה נרשמתי גם לגן וגם לצהרון, חברה שלי שנרשמה אחרי התקבלה לגן ובתי לא. הסיבה הרשמית לכך היא עפ"י מנהל החינוך כי בתי קטנה מדי, השבוע נודע לי שיש ילד בגן בן שנתיים ו-9 חודשים, הבת שלי עוד חודש בת 3. עוד נאמר לי שאני לא גרה קרוב לגן, כאשר קיבלו שם אמא שגרה הרבה יותר רחוק ממני, לבסוף לאחר שלושה ערעורים שבהם נעניתי בשלילה, תשובת אגף החינוך הייתה כי אין מקום".
עטיה אשר כאמור אם חד הורית הוסיפה כי היא "נעזרת בחברה קרובה המתגוררת בקרבת מקום בהוצאת הילדה מהגן, כעת בגלל שהגן אליו רשמו את בתי מרוחק מביתנו, אין מי שיעזור לי בשעות אחה"צ להוציא אותה מהגן ואני כאם חד הורית אאלץ להפסיד שעות עבודה אשר קריטיות עבורי".
משה אשכנזי, פעיל חברתי בעיר, סיפר כי הוא גם ניסה לעזור לעטיה והלך למנהל החינוך ביחד איתה. "לא יכולתי להישאר אדיש להתנהלות אגף החינוך שבה הם פוגעים באישה עובדת, מפרנסת יחידה עבורה ועבור בתה. לכן, הלכתי עימה למנהל החינוך יותר מפעם אחת ובכל פעם נדהמתי מחדש לראות במסדרונות עשרות הורים אשר פניותיהם לא נענו. הורים אשר שובצו לגנים שלא מתאימים לילדיהם, ילדים ששובצו לגנים ללא צהרון, הורים שביקשו העברה לבתי ספר אשר נענו בשלילה וכו'. עצוב היה לראות את ההורים המודאגים והמטורטרים".
אם נוספת סיפרה למיינט כי לצערה בתה לא פתחה את שנת הלימודים השנה מכיוון, "שלאחר שביצעה רישום לגן ולצהרון, היא קיבלה שיבוץ לגן אחר במקום לגן שלה ולאחר אינספור ערעורים שבהם נעניתי בשלילה, נאמר לי שבתי קטנה מדי לגן שבו שהתה שנה שלמה".
עוד לטענת האם, השיבוץ החדש שקיבלה ביתה היה לגן שבו היא גדולה בשנה פלוס מרוב הילדים כלומר, "זה לא בסדר שהיא הכי קטנה אבל הכי גדולה זה כן מקובל?! זה לא פייר שמוציאים את הילדה מהסביבה הבטוחה שלה. אבל הכי צורם לי זה שסגרו בפני את כל הדלתות ולמרות שנפגשתי עם כל הבכירים החל ממנהל אגף החינוך, מחזיק תיק החינוך וראש העירייה. אף אחד לא רואה את טובת בתי ואת ההיגיון הבריא בנושא".
האם אשר ניגשה גם כן, הבוקר למנהל החינוך סיפרת כי, "היה שם כאוס מטורף, עשרות ילדים שחיכו בחוץ עם הוריהם וחיכו לשיבוצים מחדש ולתשובות על ערעורים, אם זה לגנים, בתי ספר וצהרונים".
מעיריית בת-ים נמסר: " 5,500 ילדי בת-ים ילמדו השנה בכ- 150 גנים חדשים ומתחדשים, וייהנו מסביבת לימודים נעימה ומחינוך איכותי.
"תהליך השיבוץ של ילדי הגנים נעשה תוך הקפדה והתחשבות מירבית בבקשות ההורים, וכ-95% מהילדים שובצו בגנים שבחרו הוריהם בעדיפות ראשונה. לפנים משורת הדין, ולאור מדיניות הנהלת העיר, לתת מענה ככל שניתן לכל הורה בכל עת עד למיצוי כלל האפשרויות, אנו ממשיכים לקבל תושבים ולנסות להיענות לבקשות ייחודיות ופרטניות. אנו משוכנעים כי ימצא פתרון במהירה לכלל המקרים שהובאו בפנייתכם".