בישיבת מועצת עיריית בת ים אשר נערכה אמש (רביעי), הוגשה הצעת החלטה בנושא פינוי אתר הקראוונים מתחום עיריית בת ים ובמקומו - הקמת מתחם הייטק, תעסוקה ומגורים. לצורך קידום השינוי המשמעותי החליטה העירייה כי תפעל לסייע לדיירים מול הממשלה למען הסדרת חובות הארנונה והמים, סוגיה שתוקעת עד כה את פינוי האתר.
2 צפייה בגלריה
מימין: יריב, ברוט ושושן. הישג לשכונת הקראוונים | צילום: רגינה קאשי רודנשטיין
מימין: יריב, ברוט ושושן. הישג לשכונת הקראוונים | צילום: רגינה קאשי רודנשטיין
מימין: יריב, ברוט ושושן. הישג לשכונת הקראוונים | צילום: רגינה קאשי רודנשטיין
ראש העירייה, צביקה ברוט, הציג את הסוגיה ואמר: "תחילה אני מברך את נציגי הציבור אשר עמלו על ההסכם שיתוף עם נציגי העירייה ונציגי הממשלה. נעשה עוול מתמשך לתושבי השכונה אשר שוכנו שם וכי טרם נעשה הסכם פיצוי מטעם המדינה בנושא.
אנחנו מקווים שבעזרת אישור זה של המועצה יחתם הסכם סופי לפינוי האתר והקמה של מתחם אשר מיועד ל-20 אחוז מגורים ו-80 אחוז תעשייה מסחר ותעסוקה. אך כדי שזה יתממש צריך להגיע להסדר עם המדינה לגבי סעיף תשלום חובות מצד הדיירים. הנושא הזה נמצא בעבודה אינטנסיבית כבר תקופה ארוכה ואני שמח לבשר כי יש התקדמות רבה״.
חבר מועצת העיר אלי יריב ומ״מ ראש העיר הוסיף ואמר כי, "מדובר במתחם של קרוב ל-50 דונם הנמצא על ציר הכניסה לעיר. אני מאמין שבניית המתחם במקום יהוו הכנסות שיתנו לעיר תנופה גדולה מאוד ואני מקווה שזה יהיה מיועד למגורים עבור צעירים".
2 צפייה בגלריה
הצעת ההחלטה מישיבה המועצה
הצעת ההחלטה מישיבה המועצה
הצעת ההחלטה מישיבה המועצה
חבר מועצת העיר שמעון ועקנין ביקש לדייק ואמר: "במהלך השנים היו הרבה פגישות בנושא עם כל התושבים במתחם בליווי עו״ד אבל התגלו בעיות בין 32 המשפחות שמתגוררות במקום על הסכם הפיצויים בין אלו שנקראים 'פולשים' ע״י המדינה ובין אלה שאכן שוכנו שם ע״י המדינה קרי, אלו שחתמו חוזה מול מנהל מקרקעי ישראל.
כעת בעזרת ההחלטה שאושרה פה אחד ע״י חברי מועצת העיר, עיריית בת ים הסכימה לפעול למחיקת את חובות הדיירים במתחם וההסכם של הדיירים מול משרד הפנים ומנהל מקרקעי ישראל תוכל לצאת לפועל".
נציג דיירי שכונת הקראוונים, מישל שושן, קיבל את ההחלטה בשמחה: "אני רוצה לברך ולהודות לראש העיר, למ״מ ראש העיר וסגני ראש העיר על הטירחה והעבודה סביב החוזה ואנו מחכים לבשורות טובות נוספות עם חתימת ההסכם המיוחל".
יש לציין כי אין בסמכות העירייה למחוק חובות ארנונה ומים והדבר תלוי אך ורק בהחלטת משרד הפנים. השאלה שנותרה כעת האם התושבים יסכימו להתפנות כל עוד אין הסכם.