1 צפייה בגלריה
חתול מורעב בבת ים | צילום: באדיבות עמותת תנו לחיות לחיות
חתול מורעב בבת ים | צילום: באדיבות עמותת תנו לחיות לחיות
חתול מורעב בבת ים | צילום: באדיבות עמותת תנו לחיות לחיות
אנשי עמותת תנו לחיות לחיות בראשה עומדת אתי אלטמן העבירו בשבוע שעבר, באמצעות הרשתות החברתיות, מסר חריף להנהלת העיר בת ים שלדבריהם מתעלמת מהם במכוון.
לטענת אנשי העמותה, המקדישה חלק נכבד מפעילותה לקידום נושא עיקור וסירוס חתולי רחוב ברחבי הארץ, עיריית בת ים והעומד בראשה צביקה ברוט אינם משתפים פעולה עם העמותה בנושא זה.
בפוסט שהעלו לאחרונה בדף הפייסבוק של העמותה, מוחים אנשי תנו לחיות לחיות על כך כי למרות שפנו לעירייה בנושא לפני קרוב לארבעה חודשים, הם לא זכו לשום התייחסות מצדם.
"אלה רק חלק מהמראות הקשים של החתולים בעיר בת ים", נרשם בפוסט שעלה בדף הבית של העמותה לפני מספר ימים, אליו צורפו תמונות של גורי חתולים וחתולים מוזנחים במקומות שונים בעיר. "הגיע הזמן שאחרי שלוש שנים שבבת ים לא עשו דבר למען החתולים, יתחילו לעקר ולסרס", הוסיפו אנשי העמותה וצירפו קריאה לציבור להציף את לשכתו של ברוט במסר זה.
"פשוט בושה וחרפה שבעיר כל כך גדולה אין לא כלבייה ולא שירות וטרינרי רציני, אלא רק מחסן באזור התעשייה ומערכת שלא מתאמצת במיוחד", אומרת אלטמן. "אנחנו מקבלים עשרות פניות בחודש מתושבים בבת ים על כלבים וחתולים פצועים ואין שום מענה וזה חבל".
לדברי אלטמן, פעילי בעלי חיים תושבי העיר והיא נפגשו בחודש יולי עם הווטרינר העירוני, ד"ר משה ננקין, אולם מאז לא קרה דבר בנושא. "האמת היא שלאנשי השירות הווטרינרי העירוני לא היה מה לומר ובתכל'ס לא קורה כלום בשטח", טוענת אלטמן. "יש הבטחות, אבל שום דבר לא קורה בעיר. אין עיקורים או סירוסים ואת ראש העיר זה לא מעניין כמובן, למרות שבכל עיר גדולה ומתקדמת נושא זכויות בעלי החיים הוא אחד החשובים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "במהלך הימים הקרובים יחל מבצע לעיקור חתולים בשיתוף משרד החקלאות, והודעה על כך תצא באמצעי התקשורת. בשל שני מערכות הבחירות השנה הנושא נדחה מעט, שכן למשרדי ממשלה אסור להעביר תקציבים מיוחדים בזמן בחירות."