1 צפייה בגלריה
התאונה הקטלנית בצומת הקוממיות-משה דיין | צילום: מתוך ynet
התאונה הקטלנית בצומת הקוממיות-משה דיין | צילום: מתוך ynet
התאונה הקטלנית בצומת הקוממיות-משה דיין | צילום: מתוך ynet
התאונה הקטלנית התרחשה ב-12.4.18, סמוך לשעה 21:10 בערב. באותה שעה נהגה מעיין קריף, אז בת 19, ברחוב הקוממיות בבת ים ממערב לכיוון מזרח, והתקרבה לצומת משה דיין, סמוך למחלף איילון.
באותו זמן הגיע לצומת מרחוב משה דיין אופנוע הרכוב ע"י מאיר קלטשי המנוח, שבכוונתו הייתה לפנות לשמאל לכיוון כביש 20. הוא עצר בשל רמזור אדום, וכאשר הרמזור התחלף לירוק החל בנסיעה איטית. בשלב זה הגיעה הנהגת אל הצומת כשאור אדום בכיוון נסיעתה, ופגעה באופנוע בעוצמה רבה. מעוצמת ההתנגשות הועף קלטשי מהאופנוע, ונזרק אל עבר המשך הרחוב שם פגע במכונית נוספת. כתוצאה מהתאונה נגרם לו נזק רב מערכתי, והוא נפטר מפצעיו דקות אחרי התאונה.
לפי כתב האישום שהוגש נגד הצעירה, מהירות נסיעתה המוערכת באותה שעה עמדה על בין 89 ל-122 קמ"ש, בכביש שהמהירות המותרת בו היא 50 קמ"ש.
במאי האחרון הורשעה הצעירה בהריגה. עבירה שהעונש המקסימלי במדינת ישראל עבורה עומד על עד 20 שנות מאסר.
השבוע גזר עליה שופט ציון קאפח, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, 4 שנות מאסר. בנוסף היא נפסלה מלהחזיק רשיון נהיגה למשך 15 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח בסך 50,000 שקלים. התיק טופל על ידי עו"ד ראאד ענוז מפרקליטות מחוז תל אביב פלילי.
בגזר הדין התייחס השופט להיותן של תאונות דרכים בגדר מכת מדינה וקבע: "חטאה ופשעה של הנאשמת כפולים ומכופלים. אין בפיה הסבר להתרחשות התאונה, שעה שעמדו לרשותה תנאי דרך מיטביים...אינני יודע במה הייתה שקועה הנאשמת בשניות הגורליות שקדמו לתאונה אולם ניכר מהנסיבות כי היא נהגה בעיוורון מוחלט".
עורך הדין של קריף, דוד גולן, טען בתגובה ל"ynet": "גזר הדין חריג בחומרתו בנסיבות התאונה ונסיבות הנאשמת עצמה וגילה. מעבר לכך, בית המשפט נטה לקבל את בקשת הפרקליטות במלואה, כנהוג לצערי, ולכן לטיעון לעונש לא היה שום משקל אצל השופט. התיק עצמו התחיל מהפרקליטות בבחינת 'שלח לחמך' - נגיש כתב אישום על הריגה וגם אם השופט ירשיע בגרם מוות - דיינו. בסופו של דבר השופט הפתיע בהרשעה בהריגה. נגיש ערעור לעליון על עצם ההרשעה ועל העונש ונקווה שהשופטים יתוו דרך אחרת בתיק הזה ובכלל לגבי נהגים צעירים מאד. לא אפשרו לנו לקבל חוות דעת נוספת לגבי מצבה".