1 צפייה בגלריה
קשיי ריכוז | המחשה: shutterstock
קשיי ריכוז | המחשה: shutterstock
קשיי ריכוז | המחשה: shutterstock
"בתנו הסובלת ממגבלות שמיעה נאלצת ללמוד בכיתה לא מונגשת ובכך נגרמים לה עוגמת נפש גדולה". כך על פי הורים המתגוררים בבת ים, שהגישו באחרונה תביעה נגד העירייה.
בתם בת ה־12 אובחנה כחירשת כשמלאו לה שנתיים. בהמשך היא עברה ניתוח שבו הותקן לה שתל מיוחד באוזן, שמשפר את שמיעתה, אך הוא דורש היערכות מיוחדת וסביבה מונגשת. לדברי ההורים, במהלך לימודיה בבית הספר היסודי בבת ים, התחנכה בתם בכיתת לימוד רגילה שהונגשה עבורה והותאמה במיוחד לצרכים שלה.
במהלך שנת הלימודים האחרונה, עוד בטרם החלה את לימודי בחטיבה התחתונה, פנו הוריה של הילדה לעירייה וביקשו להפנות את תשומת לבם לכך שבתם צריכה הנגשה והכנה מיוחדת של הכיתה כפי שנעשה עד כה. בנוסף צירפו ההורים את כל ההכנות הנדרשות כפי שהועברו אליהם ממשרד החינוך. לטענת ההורים, בכל החודשים שעברו ובכל הפעמים שפנו לעירייה לקבלת התייחסות לנושא נאמר להם שהכיתה תונגש וכי המקרה בטיפול.
לטענתם, למרות ההבטחות, בתם הגיעה לכיתה בתחילת שנת הלימודים כשהיא מונגשת חלקית בלבד, והטענה היתה שלא התקבלו כל התקציבים ולכן אי־אפשר היה להכין את הכיתה כנדרש.
"לאור כל אלו נאלצת הילדה ללמוד בכיתה לא מונגשת על כל המשתמע מכך", מצוין בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד מימון פאר, "והיא מתקשה לשבת בכיתה, לא יכולה להתרכז, צוברת תסכולים ופערים בתוכנית הלימודים. בכל פעם שהרעש גובר היא מאבדת את היכולת לעקוב אחרי החומר הנלמד וכך מפסידה חומר לימוד חשוב. כתוצאה מכל זה היא גם סובלת מכאבי ראש עזים ותסכולים שאותם היא פורקת לאחר שעות הלימודים".
כעת דורשים ההורים לטפל בכל הנדרש ואף תובעים פיצוי בסך של 50 אלף שקל.
מהעירייה נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במחלקה המשפטית. לכשנקבל אותו, נגיב בדרכים המקובלות".