1 צפייה בגלריה
הפרויקט שתוכנן | הדמייה: אלונים גורביץ' אדריכלים
הפרויקט שתוכנן | הדמייה: אלונים גורביץ' אדריכלים
הפרויקט שתוכנן | הדמייה: אלונים גורביץ' אדריכלים
נזק של מאות מיליוני שקלים לעירייה וחוסר תום לב. אלה הן הטענות העיקריות בתביעה שהגישה בימים האחרונים חברת "מגדלי בת הים" לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עיריית בת ים בטענה לביטול חד צדדי של פרויקט הקאנטרי. זאת לאחר שמועצת העיר ביטלה את ההסכם עם היזם.
תחילת הסיפור לפני כחמש שנים. אז סיכמה עיריית בת ים על מכירת שטח הקאנטרי העירוני לחברת 'מגדלי בת הים' עבור 30 מיליון שקל. החברה תכננה לבנות במקום מתחם למגורים, משרדים ומסחר בגודל 18 דונמים. חלק מהעבודות במקום כבר החלו וסכומי כסף גדולים לפי התביעה כבר החליפו ידיים.
בחודש ספטמבר האחרון, ולאחר החלפת ראש העירייה והנהלת העירייה בבחירות האחרונות, הוחלט במועצת העיר על ביטול ההסכם, זאת באמצעות סעיף הטוען שהרווח לעירייה בעקבות העסקה הוא אפסי.
חברת 'מגדלי בת ים' החליטה שלא לעבור על המהלך בשתיקה. בתביעה שהגישה נגד העירייה היא טוענת כי מדובר ב"צעד חד צדדי, לא הגיוני, שנעשה בחוסר תום לב, ושיסב לעירייה נזק של מאות מיליוני שקלים".
עוד נטען כי העירייה מנועה מלבטל את ההסכם שנחתם בשל שורה של נימוקים המפורטים בכתב התביעה, וכן הוגשה בקשה למתן צו מניעה כנגד העירייה, על מנת שלא יינקטו כל פעולות במסגרת הודעת הביטול החד צדדית עד לבירור העניין.
עוד טוענת החברה, כי כבר השקיעה עשרות מיליוני שקלים ואלפי שעות עבודה בקידום המיזם ואף העבירה לעירייה ולחברה הכלכלית שלה 42 מיליון שקל כחלק מהתמורות המגיעות להן על פי ההסכם.
בכירים בעיריית בת ים לא הופתעו מהגשת כתב התביעה, ואומרים בתגובה: "נגמרה התקופה שאפשר לעשות קומבינות על גב הקופה הציבורית, ולהגיש לתושבים את החשבון. היזם חטף מכה קשה לאחר שראש העירייה ביטל את התכנית, בגיבוי מועצת העיר, כפי שהתחייב, עד שתמצא תכנית אחרת שלא הורסת את הקאנטרי היחיד בעיר. אף אחד לא מתרגש ממכתבים של עורכי דין, כשברור לכולם שליזם אין שום קייס. זה יהיה מצוין אם הוא ילך לבית המשפט, כדי שאפשר יהיה לחשוף שם לציבור בפעם הראשונה את כל הקומבינות שנעשו על הגב של התושבים. היזם יכול להמשיך ולנסות להרוויח כסף במקום אחר".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "נגיב בבית המשפט".