1 צפייה בגלריה
הכלבייה העירונית בבת ים | צילום: באדיבות תושבים
הכלבייה העירונית בבת ים | צילום: באדיבות תושבים
הכלבייה העירונית בבת ים | צילום: באדיבות תושבים
כ- 6,000 כלבים ועשרות אלפי חתולי רחוב מתגוררים בבת ים, אך מאז שנסגרה בעיר הכלבייה העירונית אין לבעלי החיים כתובת. כלבים שנמצאים משוטטים מועברים להסגר בפתח תקוה, ופעילי בעלי חיים בעיר טוענים: "במקום לפתוח את המבנה הנטוש, העירייה מתכוונת להשכיר אותו לעמותה דתית".
פעילים למען בע"ח בבת ים מתריעים על מצוקה הולכת וגדלה. לדבריהם טוענים שהמחלקה הווטרינרית בעיר אינה עומדת בעומס הפניות, ולא נראה פתרון באופק.
"אם יש כלב משוטט, שולחים את הכלב להסגר פתח תקווה", מסבירה אחת הפעילות בבת ים. לדבריה, בעבר הכלבייה העירונית הייתה פעילה אך לא היה מערך מתנדבים שיסייע בתפעול שלה, וזו אחת הסיבות שנסגרה. "המבנה עומד ריק כבר כמה שנים, עכשיו כמו שהבנתי נתנו אותו לשכירות לעמותה דתית, ובכלובים לצערנו כבר לא ניתן להשתמש בגלל ההזנחה של השנים האחרונות", היא אומרת.
מאחר ובעיר גדולה כבת ים מתגוררים עשרות אלפי כלבים וחתולים, טוענים הפעילים שחייב להימצא פתרון עבורם. "העיר חייבת מקום כזה. היא חייבת מקום שבו לא רק יחזיקו בעלי כלבים לזמן מסוים, עד שמוצאים את בעליהם או דואגים לפתרון, אלא שיהיה גם טיפול כלשהו עבורם. נכון להיום המחלקה הווטרינרית לא יכולה לתת את הטיפול, וזה נופל על כתפי הפעילים או עמותות. המודעות בעירייה מאוד מינימלית, הם לא כל כך מבינים את גודל ועומק הבעיה", טוענת אחת המתנדבות בעיר.
מה לדעתכם צריך להיות הפתרון?
"אנחנו דורשים מקום, ושעירייה תבין את הבעיה, ותתקצב את נושא בעלי החיים יותר ממה שהיא עושה עכשיו. העיר והתושבים צריכים את זה, לא רק מי שאוהב בעלי חיים. יש כמות חתולים אדירה בעיר, יש המלטות כל הזמן, ואין מי שיטפל. תקציב העיקורים צריך להיות גדול יותר, והוא חייב להתבצע באופן עקבי במהלך כל השנה. אם עושים אלף ומפסיקים, עוד אלפיים חתולים ממליטים, זה לא עוזר. צעד ראשון - לפתוח את הכלבייה".
מעיריית בת ים נמסר: "המבנה המדובר שימש בעבר הרחוק כמשחטה, לאחר מכן ככלביה, ולאחר מכן שימש במשך שנים כמחסן עבור רכבים נטושים וציוד צבאי. הנהלת העיר החליטה בשנה האחרונה כי כל מבנה עירוני נטוש יושכר למרבה במחיר, כדי להגדיל את הכנסות העיריה עבור התושבים. כך גם במקרה הזה: המחסן הושכר לתקופה של שלוש שנים כפי שנעשה במבנים עירוניים רבים, כמקובל ברשויות המקומיות. לפיכך, אין קשר בין המבנה לבין סוגיית הכלבים בעיר.
"מעבר לזה, כבר כמה שנים שהמחלקה הווטרינרית ממשיכה לתת מענה בכל הקשור לכלבים משוטטים וכלבים שיש להעביר להסגר באמצעות תחנות תצפית ממשלתית בעיר פתח תקווה, זאת לאחר שהוחלט שאין הצדקה כלכלית להחזיק תחנה בעיר בת-ים. עם זאת, במסגרת בשינויים שייערכו בעיר בשנים הקרובות, ישודרג גם תחום הטיפול בבעלי חיים, ובמסגרת זו כבר הוגדל התקציב העירוני לנושא זה".