2 צפייה בגלריה
מיזם  התחבורה הציבורית שיצא לדרך בשבת האחרונה בתל אביב | צילום:  דנה קופל
מיזם  התחבורה הציבורית שיצא לדרך בשבת האחרונה בתל אביב | צילום:  דנה קופל
מיזם התחבורה הציבורית שיצא לדרך בשבת האחרונה בתל אביב | צילום: דנה קופל
מכה לתומכים בתחבורה ציבורית בשבת, בבת ים: הצעה לסדר שהעלתה חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי-מורג (מרצ), נדחתה אמש (ד') ברוב קולות. כתוצאה מכך מיזם התחבורה הציבורית 'נעים בסופ"ש', בו נוטלות חלק רוב הרשויות בגוש דן, לא יגיע לבת ים.
טרם הישיבה קראה פיאסצקי-מורג לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם לציבור החילוני בעיר. "תחבורה ציבורית בשבת זה עניין חברתי במהותו, מי שאמור ליהנות ממנה הם בעיקר השכבות החלשות ובני הנוער. יש לנו כאן הזדמנות פז. העגלה עוברת ואנחנו רק צריכים לעלות עליה. זאת תהיה מהפכה של ממש, עוול שנוכל לתקן יחד".
2 צפייה בגלריה
פיאסצקי־מורג | צילום: קובי קואנקס
פיאסצקי־מורג | צילום: קובי קואנקס
פיאסצקי־מורג | צילום: קובי קואנקס
אך למרות האופטימיות של חברת הקואליציה, כאמור, המועצה הצביעה נגד הדיון בנושא. "זה היה צפוי, אף אחד במועצת העיר בת ים לא רוצה לראות תחבורה ציבורית בשבת בעיר שלנו", אמר אמש גורם בתוצאה, "יש סטטוס קוו וכולם רוצים לשמור עליו, לא צריך לאפשר לכמה מתלהמים מהפייסבוק לפתוח במלחמת אחים".
לאחר ההצבעה כתבה פיאסצקי-מורג בעמוד הפייסבוק שלה בין השאר: "יותר מהכל מאכזבת העובדה שחברי המועצה בחרו שלא להעלות את זה אפילו לדיון. כאילו שהנושא הזה לא חשוב. כאילו שלא מגיע לכם לדעת מה נבחרי הציבור שלכם חושבים. הגיע לתושבי העיר דיון ענייני בנושא.
יש רגעים בחיים של נבחר ציבור שבהם הוא צריך לקבל החלטות. לפעמים הן לא פשוטות אבל הן חייבות להתקבל. מרבית חברי המועצה באופן אישי דווקא תומכים בהצטרפות למיזם אבל כנראה שטובתכם פחות חשובה מטובתם. חבורה של מוגי לב.
תחבורה ציבורית בסופי השבוע היא הכרח חברתי שאמור בעיקר לשפר את חייהן של השכבות המוחלשות בחברה. מדהים מה פחד מהמחיר האישי גורם לאנשים לעשות. אז נכון שהערב הציבור החילוני והליברלי הפסיד. זה מאכזב וזה מכעיס. אני אמשיך להלחם על הערכים שלנו ועל החופש שלנו לא משנה איפה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מועצת עיריית בת ים לא החליטה לדחות את הצטרפותה למיזם התחבורה הציבורית, והדיון בנושא טרם התקיים בכלל. הדבר היחיד שהיה הערב הוא שמועצת העיר החליטה להסיר את ההצעה לסדר של סיעת מרצ שביקשה דיון בנושא, כיוון שעל פי הודעת ראש העיר הנושא יידון במסגרת עירונית ולא במסגרת פוליטית. כאמור, בת ים, כמו חולון וראשון לציון, טרם סיימה את בדיקת הנושא ולא התקבלה כל החלטה".