שלשום (ג'), בשעות הערב, קיבלו דיירי הבניין הישן טלפונים מהעירייה והוסבר להם כי עליהם לפנות את הבניין לאלתר בגלל חשש כי המבנה ברחוב העצמאות עלול לקרוס לאור פגיעה בחלק מהיסודות עליהם הוקם, דבר שהכניס את הדיירים להלם. קצת יותר מיממה לאחר הבשורה הדרמטית, נותרו הדיריים ללא קורת גג ואובדי עצות.
במהלך השבועות האחרונים התבצעו במגרש הסמוך לבניין עבודות תשתית וחפירה ליציקת יסודות לבניין חדש אולם על אף שבאגף ההנדסה הטילו על הקבלן את האחריות לפגיעה אפשרית ביסודות של הבניין הסמוך, הוא טוען כי העבודות באתר כלל לא פגעו במבנה הבניין הסמוך. במקביל לפינוי הדיירים הוציאה העירייה צו הפסקת עבודה לפרויקט ברחוב שדרות העצמאות 30 אולם גם עובדה זו אינה מרגיעה את דיירי הבניין החוששים לעתיד דירותיהם.
אנטולי, בעל דירה בבניין, מספר כי מאז הודעת הפינוי הוא נמצא בדירת חברים בעיר אולם לדבריו הוא אינו יכול להמשיך ולגור שם לאורך זמן. "לא נעים לחיות אצל חברים אפילו שהם אומרים שאין להם בעיה כי זה פשוט לא נוח", הוא אומר ומוסיף: "אנחנו בקשר עם העירייה ומחכים שימצאו לנו דירות או חדרים במלון כי אלוהים יודע מתי הסיפור הזה יסתיים".
דיירת אחרת מספרת: "איבדנו כל אמון במערכת ואני בכלל לא בטוחה שאסכים לחזור לדירה אם המצב שם כל כך חמור שחייב עזיבה מיידית של הבניין".
מי שעובדים מסביב לשעון מאז אתמול הם אנשי העירייה, עובדי אגף ההנדסה ואגף הרווחה, המנסים לאתר חלופות דיור לבעלי הדירות, פעולה שאמורה להסתיים עד סוף השבוע הקרוב על מנת למנוע פגיעה נוספת בדיירים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "תהליך הפינוי עדיין בעיצומו, והעירייה מסייעת במציאת פתרונות דיור חלופי, על אף שמדובר בנזק שנגרם על ידי גורם פרטי, ואינו באחריות העירייה. לא ניתן להעריך צפי לחזרת הדיירים, ותיכנון ביצוע כי כל הנ"ל בטיפול אנשי מקצוע".