חייו של ויצ'יסלאב רובינוב בן ה־58 ניצלו בזכות בתו, שעברה קורס עזרה ראשונה, אבל רגע לפני ביצוע הצינתור הרופאים הבינו כי חלה טעות באבחון. "בהיערכות מיידית של הצוות הרפואי הצלחנו להציל את חייו".
2 צפייה בגלריה
"בריא ושלם". רובינר עם ד"ר לנדס וד"ר שביט
"בריא ושלם". רובינר עם ד"ר לנדס וד"ר שביט
"בריא ושלם". רובינר עם ד"ר לנדס וד"ר שביט
(צילום: בית החולים)
"חזרנו הביתה מהקניות ופתאום ויצ'יסלאב התלונן על לחץ בחזה ואיבד הכרה", סיפרה רעייתו, זיוה רובינוב, על רגעי הפחד שאחזו במשפחה. "התחלנו לעשות החייאה ואז הכל קרה בשניות. מדובר על תחושת פחד וחרדה שאי־אפשר לתאר במילים. הוא אבא לחמישה ילדים וסבא לשבעה נכדים וחששנו כל כך. רק לפני כמה שעות הוא תפקד כרגיל והכל היה בסדר.
"במקרה לפני כחודש הבת שלי עברה קורס עזרה ראשונה במקום עבודתה וידעה להעניק לו עזרה רפואית. חשוב לי שאנשים יידעו שההכשרה הזו היא ההבדל בין חיים ומוות".
רובינוב הגיע לחדר המיון בבית החולים וולפסון עם חשד להתקף לב, אך את הממצא שגילו רופאי וולפסון איש לא יכול היה לחזות ‑ הוא אובחן עם קרע באבי העורקים.

קראו גם:

הקרדיולוג והמצנתר במרכז הרפואי, ד"ר אורי לנדס, מספר על האירוע הדרמטי: "מד"א הביאו את ויצ'יסלאב אלינו עם אבחנה של אוטם תחתון על מנת לבצע צנתור דחוף, אלא שהתמונה הקלינית לא היתה טיפוסית לדום לב ולכן החלטנו לבצע אקו לב לפני הכניסה לצינתור, ואכן בבדיקה נצפו סימנים מחשידים לקרע באבי העורקים".
בשלב הזה מיהרו הרופאים לשנות את אסטרטגיית הטיפול.
"בהיערכות מיידית של הצוות הרפואי ביצענו ניתוח לתיקון הקרע והחלפת המסתם. מדובר בניתוח בסיכון גבוה משום שהקרע נמשך לכל אורך אבי העורקים, מה שעלול היה לפגוע באספקת הדם והחמצן למוח ולשאר איברי הגוף", אומרת המנתחת הבכירה במחלקת ניתוחי לב, ד"ר רעות שביט.

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)

הניתוח, שארך כשבע שעות, עבר בהצלחה רבה ואחריו ויצ'יסלאב שוחרר לביתו. בימים אלה הוא עדיין מתאושש מהאירוע הקשה.
"אין מילים שיכולות להסביר את הכרת התודה שלי לצוותים הרפואים", אמר השבוע. "יש להם סבלנות מדהימה והם נותנים הכל עבורנו המטופלים. זה בכלל לא מובן מאליו. בזכות רופאיי אני יכול לחזור הביתה בריא ושלם לילדיי ולנכדיי".