תושבת בת ים (77), פנתה לפני כשנתיים וחצי לרופא המשפחה שלה בשל כאבי בטן והקאות, האישה שנהגה להיות עצמאית ונהנתה מתחביב ריקודים הופנתה על ידו לייעוץ אצל מומחה גסטרואנטרולוגיה.
2 צפייה בגלריה
ניתוח
ניתוח
המחשה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב התביעה נגד קופת החולים אותו הגיש בשמה עו"ד רן שפירא, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, לבית המשפט השלום בתל אביב, המומחה המליץ לאישה לבצע בדיקת קולונוסקופיה, אך מבלי שהתייחס לעובדה שהיא סבלה מסרטן בעברה, עברה הקרנות ומספר ניתוחי בטן, וסבלה מרזון קיצוני, מרכיבים ההופכים את בדיקת הקולונוסקופיה הפולשנית למסוכנת עבורה.
קראו גם >>
לטענתה המומחה גם לא יידע אותה כי קיימת בדיקה חלופית, לא פולשנית בשם קולונוסקופיה וירטואלית, שלא הייתה מסכנת אותה.
על פי התביעה, במהלך בדיקת הקולונוסקופיה הפולשנית שביצעה האישה בקופת חולים, התרחשה התנקבות המעי, והאישה הובהלה בדחיפות לבית החולים שם עברה שני ניתוחי בטן גדולים, בעקבותיהם החלה לסבול מזיהומים חוזרים ונשנים, כאבי בטן עזים, חסימה בדרכי השתן ואי ספיקת כליות.
2 צפייה בגלריה
עורך דין רן שפירא
עורך דין רן שפירא
עורך דין רן שפירא
(צילום: אופיר הייב)
בתביעה נטען כי הסיבוכים במצבה של האישה, בעקבות התנקבות המעי והניתוחים אותה עברה היו כה קשים, עד שלא נותרה ברירה לרופאים, אלא להתקין לה פתח ניקוז יציאות מלאכותי ותומכן לדרכי השתן. לאחר אשפוז של כחודש וחצי הועברה האישה לשיקום בבית חולים גריאטרי.
לתביעת האישה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בגסטרואנטרולוגיה שקבע כי האישה סבלה מגורמי סיכון רבים ומראש היה ניתן לדעת כי קיימת סבירות גבוהה לסיבוכים כתוצאה מבדיקת קולונוסקופיה פולשנית.
המומחה העריך את נכותה של האישה בשיעור של 80 אחוזים לצמיתות בשל הסטומה ובשיעור של 20 אחוזים לצמיתות בשל צלקות נרחבות באזורים מרובים.
לדברי עו"ד שפירא, בשל הנכויות הרבות שנגרמו לאישה, היא נזקקת לעזרת הזולת בכל פעולות היומיום, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. על פי כתב התביעה השתנו חייה של התובעת לבלי היכר בעקבות נזקיה נשוא הבדיקה, שכן לפני האירועים היא הייתה אישה עצמאית ומלאת שמחת חיים, ניידת, שנהגה לכל מקום, התגוררה בקומה רביעית ללא מעלית ואף נהגה לרקוד כמה פעמים בשבוע.
לאחר האירועים כאמור, הפכה התובעת לסיעודית לחלוטין. בתביעה לנזקי גוף בשל רשלנות רפואית, הוא מבקש עו"ד שפירא מבית המשפט שיפסוק לטובת מרשתו פיצויים בגין נזקי גוף, בסכום המקסימלי הקבוע בחוק של עד 2.5 מיליון שקל.
לכל העדכונים - חדשות בת ים