לקראת שנת הלימודים הקרובה נערכים גם בבית הספר 'שחף' הפועל במרכז לבריאות הנפש ע"ש י. אברבנאל, "הלמידה אצלנו מותאמת אישית לכל ילד והשנה היא אף תערך בקפסולות בהתאם להנחיות משרד הבריאות" כך על פי ד"ר גדעון אבידן המנהל את מחלקת טיפול היום.
בבית הספר שחף הפועל במרכז לבריאות הנפש ע"ש י. אברבנאל, לומדים בני נוער המאושפזים בבית החולים. בית הספר מאפשר למידה בהתאם ליכולות ולרמתו של הילד, לצד תמיכה טיפולית ופעילויות שונות כבכול בית ספר.
השנה הלימודים יערכו בהתאם להנחיות משרד הבריאות בקפסולות שיכללו כחמישה תלמידים בלבד. כשלכל קפסולה מורים ייעודיים משלה שאינם עוברים בין הקפסולות השונות בכדי למנוע הדבקה.
בבית הספר לומדים בני נוער בגילאי 12-20 המטופלים בבית החולים, כאשר כל נער ונערה לומד בהתאם לצרכיו ויכולתו, חלקם לומדים במקום חודשים ספורים וכאשר הם משתחררים הם חוזרים לבתי הספר שלהם, וחלקם לומדים בו תקופות ארוכות.
ד"ר גדעון אבידן המנהל את מחלקת טיפול היום בבית החולים במשך 30 שנה מספר, "זהו בית ספר שאין שני לו, הוא מאגד בתוכו נערים ונערות בגילאי 12 עד 21 והוא משרת 3 מחלקות שונות: מחלקה סגורה לנוער, מחלקת טיפול היום לנוער ומחלקת האוטיסטים שבמקביל סובלים מחולי נפשי נוסף.
הלימוד הוא בעצם אינדיבידואלי ובהתאם לצרכים וליכולות של כל נער, יש מי שיכול לשבת רק 10 דקות וחייב לצאת להתאוורר ויש נערים שלומדים אצלנו וניגשים לבגרויות. כלומר, הלמידה בביה"ס הינה מורכבת וייחודית ושונה ממסגרות אחרות עקב מחלות הנפש השונות בהן לוקים הנערים הלומדים בביה"ס כשחלקם למרות רמות אינטליגנציה גבוהות מתקשים לתפקד וללמוד עקב חרדות, דכאון ובעיות פסיכיאטריות שונות וביה"ס חייב להתאים את הלמידה ליכולות הספציפיות של אותו מטופל".
לאחרונה נחנך בתוך ביה"ס מרחב חינוכי חדשני שנבנה בסיוע ארגון סאסא סטון, משרד החינוך והמרכז הרפואי אברבנאל, המאפשר פעילויות והתנסות באמצעות שילוב טכנולוגיות למידה חדשניות במרחבים החינוכיים. הילדים מתנסים בעבודות יצירה שונות, בין היתר עם טקסטיל ומדפסות תלת מימד, מכשיר לפיסול ויצירה בקרמיקה ועוד, בדרך המסייעת גם לשיקום והתמודדות עם קשיי האשפוז הממושכים.