המורה האהוב לספורט מבית ספר "ראשונים" ותושב בת ים, אלון שמלי (34) הוא אחד משני הישראלים שנרצחו היום (ראשון) בפיגוע במצרים. שוטר מצרי, שהיה אמור לאבטח את קבוצת התיירים הישראלים במהלך הטיול באלכסנדריה, ירה בו ובעוד ישראלי נוסף מנשקו האישי.
2 צפייה בגלריה
אלון שמלי
אלון שמלי
אלון שמלי בטיול במצרים
(צילום: מתוך הפייסבוק)
הפיגוע היום (ראשון) במצרים התרחש יממה לאחר פרוץ המלחמה הקשה הפוקדת את ישראל. המלחמה החלה בחדירת מחבלי החמאס אל ישובי עוטף עזה בחסות מטח רקטות מאסיבי, הובילה למאות הרוגים ואלפי פצועים ופתיחת מבצע חרבות ברזל.
הפיגוע במצרים התרחש היום בשעות הבוקר. שוטר מצרי ירה מנשקו האישי ורצח לפחות שני תיירים ישראלים, ביניהם שמלי, שהיה בטיול מאורגן במצרים. ישראלי נוסף נפצע, מדריך התיירים המצרי נהרג אף הוא. הקבוצה שמנתה כ-17 ישראלים טיילה במצרים מלווים בכוחות אבטחה. ההערכה היא שהשוטר ביצע את הרצח על רקע המלחמה בישראל ואירועי עוטף עזה.

קראו גם:

הבשורה הקשה היכתה את חבריו ותלמידיו של שמלי בתדהמה. בארבע השנים האחרונות הוא שימש כמורה לחינוך גופני בכל שכבות הגיל בבית הספר 'ראשונים' בבת ים, ובנוסף היה רכז הטיולים. שמלי היה מורה אהוב ומוערך, ובבית הספר התקשו לעכל את הטרגדיה.
עינת ולדמן, מנהלת בית הספר, הודיעה על כך בקבוצת הווטסאפ הבית ספרית וכתבה: "הורים יקרים ואהובים. בשורה מרה מאוד בפי. בפיגוע שהתרחש היום במצרים, המורה אלון שמלי - המורה לחינוך גופני, נרצח. אובדן עצום וכאב נורא. צוות בית הספר קיבל את הבשורה באופן פורמאלי. אנחנו נלווה את תהליך עיבוד האובדן והאבל בקהילת ראשונים. כואבים את לכתו של אלון האהוב והיקר לכולנו".

2 צפייה בגלריה
אלון שמלי
אלון שמלי
אלון שמלי. איש חינוך משכמו ומעלה
(צילום: מתוך הפייסבוק)

בשיחה עם "מיינט" ספדה לו, וסיפרה על אדם ומורה יוצא דופן: "אלון הוביל תפיסה של חינוך אורח חיים בריא. הוא היה איש חינוך משכמו ומעלה, בעל תפיסה חינוכית מדהימה ועמוקה, אהוד על הצוות, על ההורים ובעיקר על הילדים. מצא לכל תלמיד ותלמידה את הדרך, גם עם תלמידים מאתגרים וקשים – הוא מעולם לא ויתר, ותמיד ידע לפנות לכל אחת ואחד. אחנו לא מעכלים ולא מאמינים למה שקרה עדיין, היה צפוי לו עוד עתיד ארוך ורחוק בתחום החינוך".
איציק ישר, בן דודו של אלון מוסיף ומספר: "למדנו יחד בתיכון 'חשמונאים' בבת ים, ויש לנו המון חברים משותפים. אלון היה בן אדם נעים, טוב, כולם אהבו אותו, הילדים בבית הספר העריצו אותו. אלון אהב מאוד ספורט וכדורגל, ואפילו למד תואר בכלכלה ובחינוך גופני בוינגייט. הוא מאוד יחסר לנו".
שמלי היה גם מאמן קבוצת הכדורגל ירמיהו חולון וכן שחקן בקבוצת הפועל נווה גולן (ליגה ג' תל אביב).
ממשרד החוץ נמסר: "הבוקר, במהלך ביקור תיירותי של קבוצת ישראלים באלכסנדריה, פתח מקומי בירי לעברם. בעקבות כך נרצחו שני אזרחים ישראלים והמדריך המצרי המקומי. בנוסף, ישנו במקום פצוע ישראלי במצב בינוני. "משרד החוץ ושגרירות ישראל בקהיר פועלים מול הרשויות במצרים, יחד עם המל"ל, משרד ראש הממשלה וצה"ל, על מנת להחזיר את האזרחים הישראלים לארץ בהקדם".
שמלי הותיר אחריו את אשתו מזה שמונה שנים, מור, מורה לחינוך מיוחד בבית ספר "ביאליק" בחולון ומדריכה במתי"א, שהייתה איתו בטיול וניצלה. המשפחה התגוררה בבת ים. טרם נמסר מועד הלוויה.
יהי זכרו ברוך.