הקיץ כבר מגיע, מידות החום שוברות שיאים, ויותר רוחצים עולים על כפכפים ויורדים להתקרר בים הכחול ובחופים היפים של בת ים. אז מה חדש בעונה הקרובה?
9 צפייה בגלריה
חוף הסלע
חוף הסלע
חוף הסלע. מתאים לילדים אבל לא רק
(צילום: קובי קואנקס)
רצועת החוף של בת ים נחשבת לאחת מהיפות בארץ ומושכת אליה אלפי מבקרים מדי שבוע. היא משתרעת על פני למעלה משלושה קילומטרים וכוללת תשעה חופים, כאשר החוף הצפוני ביותר הוא חוף הגולשים, הנמצא בגבול תל אביב, והחוף הדרומי ביותר הוא תאיו, הגובל בחופי ראשון לציון.
בשנה האחרונה בוצעו מיזמי ענק בחופי העיר בת ים, שכללו שדרוג של כלל החופים בעיר, בעלות של למעלה מחמישה מיליון שקלים. במסגרת השדרוג שופצו כל מבני השירותים והמלתחות הקיימים לאורך כל החופים, וכן נוספו עמדות חדשות.
בנוסף, הוצבו מצללות חדשות ומעוצבות, ברזיות מים קרים (גם לחיות מחמד), הוקמו מתקני כושר חדשים מקצועיים ומתקדמים, הוקמו מגרשי כדורעף חופים, הוצבו שולנות טקבול, מתקני כושר מקצועיים, וזאת לצד רשתות לספורט אתגרי. בנוסף, לאורך כל החופים חודשו והוקמו עמדות עזרה ראשונה ונוספו עמדות תליית מגבות ותיקים חדשניות ונוחות, ואף הוספו עמדות שטיפת גוף חדשות.

חוף הגולשים


החוף לחובבי הגלישה מבת ים והסביבה, מיועד לרחצה והמבקרים נהנים משירותי הצלה מתקדמים, כיוון ששם גם ממוקם סניף צופי הים של בת ים. בנוסף, החוף כולל שפע פעילויות גלישה: "זה החוף שגדלתי בו מגיל שמונה, מאז שהתחלתי לגלוש", משתף תושב העיר רוביק נמיר, "כך גם כל האנשים שגדלתי איתם מגיעים לשם וזה מרגיש בבית. בנוסף, יש שם אווירה מיוחדת של אחווה ואהבה והכי חשוב - אחלה גלים".

9 צפייה בגלריה
(חוף הגולשים | צילום: קובי קואנקס)

חניה: חניון קטן שנמצא בסמוך לחוף, העמוס במשך רוב שעות היום. במרחק קצר ממנו ישנה חניה נוספת, לאורך הרחוב וממול ל"מגדלי הים התיכון".
גישה לנכים: אין. ישנן מדרגות רבות המובילות לירידה לחוף
אוכל: מסעדת "הגולשים"


חוף סי פאלאס


החוף הוא למעשה לגונה טבעית ומעגן למועדוני השיט המקומיים. יחד עם זאת, ישנם אנשים שלא מוותרים על החוף גם כנקודת רחצה ומגיעים מדי שבוע. "החוף הזה נשאר טבעי", מסביר מיכאל שווילי, תושב העיר. "בלי התערבות של בני אדם. כך אפשר ליהנות מהקסם של המקום שעדיין לא התמסחר, כפי שקרה בחופים אחרים".

9 צפייה בגלריה
חוף סי פאלאס בבת ים
חוף סי פאלאס בבת ים
חוף סי פאלאס בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)

חניה: יש חניון צמוד, בתשלום
גישה לנכים: אין
אוכל: אין

חוף ירושלים


החוף אשר מוכר גם בשמו השני כחוף קלדרון, על שם המסעדה הוותיקה הפועלת במקום. במדד הדציבלים, הוא מדורג איפשהו באמצע - רגוע ולא עמוס מדי, והאהוב ביותר על המקומיים. "בגלל שאנחנו עם ילדים, הכי קל ונעים לנו להיות בתחומי הסלע כי יש בו מעין לגונה של מים רדודים", אומרת רוחצת במקום, "אך פיזית אנחנו יושבים בצד של חוף ירושלים, כי זה הצד שבדרך כלל פחות עמוס. הקהל הרחב מעדיף את החופים המרכזיים והדרומיים יותר. אם מגיעים מוקדם אפשר לשבת ממש על שפת הים ולהרגיש כמעט בחו"ל".


9 צפייה בגלריה
חוף הסלע
חוף הסלע
חוף הסלע. להרגיש בחו"ל
(צילום: קובי קואנקס)

חניה: אין. צריך קצת זמן ולא מעט סבלנות, ולחפש מקום פנוי לאורך הטיילת
גישה לנכים: אין
אוכל: לא חסר

חוף הסלע


גדול ומשפחתי, ללא ספק החוף הגדול בעיר ומורכב משובר גלים היוצר לגונה מלאכותית, השומרת על המים בתוכה רדודים, ומתאימים לילדים שיכולים לרחוץ בהם בבטחה. אי לכך, מבין החופים המוכרזים הוא זה שעדיף על המשפחות. "אין כמו חוף הסלע מבחינתנו", אומרת אחת הרוחצות, "הייתי באה לפה כשהייתי קטנה עם הוריי וכעת אני מגיעה גם עם ילדיי".
חוף הסלע עבר בשנה אחרונה שיקום מן היסוד יחד עם החברה הממשלתית לשמירה על מצוקי הים התיכון, ומדובר בהשקעה הכספית הגדולה ביותר שבוצעה בחוף בעשורים האחרונים. במסגרת העבודות, פיזרה ספינת "דבורה" כ־60 אלף קוב חול על חוף הים והרחיבה את רצועת החוף בעשרות מטרים. עם זאת, במקום עדיין קיימת בעיה של משיכת חול, ובשנה הקרובה צפויה עבודה נוספת, כדי לבצע טיפול משלים בבעיה. לצד זה, השקיעה העירייה 3 מיליון שקלים בעבודות תשתית נרחבות לשדרוג החוף והמתקנים לאורכו: שדרוג המבנים, שיפוץ יסודי למלתחות ולתאי השירותים, פיתוח נופי ברמה בינלאומית של מצללות עץ חדשות ומעוצבות, סוכת מציל חדשה ומתקדמת וריהוט חוף משלים שהוצב לנוחות המתרחצים.

9 צפייה בגלריה
חוף הסלע
חוף הסלע
חוף הסלע. שדרוג המלתחות
(צילום: קובי קואנקס)

חניה: בצמוד למקום קיים חניון ששודרג מאוד בשנה האחרונה, ואפשר לנסות את המזל לאורך הטיילת
גישה לנכים: יש
אוכל: יש

חוף לדוגמה


המיינסטרים של החופים. זהו אחד החופים הכי מרכזיים בעיר, וכאחד כזה - הוא מושך מבקרים רבים הנהנים מהחוף המוכרז לרחצה ומשירותי ההצלה במקום. ללא ספק, חלק עיקרי בזרם המרכזי של החופים בבת ים. "נכון, אין בחוף הזה משהו מיוחד, אבל הוא כמו בית בשבילנו ואנחנו רגילים אליו", אומר מתרחץ במקום. "מה שכן, הוא עדיין זקוק לשיפוץ רציני, במיוחד בגישה לחוף עצמו".
חניה: אין
גישה לנכים: רק עד המסעדות, אין ירידה לחוף.
אוכל: יש

חוף המרינה / הריביירה


החוף הפך לאחת הפנינות של בת ים. מדובר בחוף מוכרז ומותר לרחצה, אך אין בו שירותי מסעדה והשכרת כיסאות, כך שצריך להגיע אליו עם כל הציוד הנדרש. "הייחודיות שבחוף זה קודם כל המזח שלו, מגרשי הכדורעף ומתקני הספורט הנגישים לכולם", מסביר המציל.

9 צפייה בגלריה
חוף המרינה
חוף המרינה
חוף המרינה
(צילום: קובי קואנקס)

"החוף ידוע כחוף נקי ומסודר וכל אחד יכול להגיע ולהקים את הזולה שלו, עם מחצלת ושמשייה, בלי לשלם או להיות מוגבל במקום". במקום פועלת עמותת "הגל שלי", אשר דואגת לשיעורים עבור אנשים עם מוגבלות פיזית הזוכים לשיעורי גלישה על הבטן. בשנה האחרונה הונגש החוף באופן מלא על ידי שביל גישה מבטון (לא שביל גישה זמני) לצד הכיסאות הייעודיים לכך הנמצאים בעמדות המציל. בנוסף, הוקמו מצללות חדשות משודרגות, והוקמה גינת משחקים מיוחדת לצד טריבונות ישיבה לנוחות הרוחצים, וגם לאלה שמגיעים ליהנות מצפייה בשקיעה.

9 צפייה בגלריה
חוף המרינה
חוף המרינה
חוף המרינה. גם מתקני כושר
(צילום: קובי קואנקס)

חניה: יש חניון גדול חדש ומרווח הממוקם ממש בסמוך
גישה לנכים: מלאה
אוכל: אין, מומלץ להתארגן מראש

חוף סאנסט


החוף שממוקם בטיילת החדשה שופע מבקרים המגיעים ליהנות ממנו. "יש פה מוזיקה, מלא מסעדות והרבה צעירים", משתף צעיר במקום. "מי שמגיע לפה, מרגיש שהוא נחת באילת". שירותי השכרת הכיסאות מתופעלים על ידי המסעדה היוונית "תלסה", שבה תוכלו ליהנות מלבד להשכרת כיסאות ושולחנות גם מאוכל ושירותי מלצרות שיביאו לכם את הציזיקי עד לזולה שלכם על קו המים. בחודשים הקרובים עבודות השדרוג יימשכו, כאשר תוצב תאורה מיוחדת בטיילת חוף סאנסט לאורך כל התוואי.
חניה: יש חניון תת־קרקעי ונגיש מאוד, שודרג בשנה האחרונה.
נכים: גישה רק דרך החניון, ברגל מצפות לכם המון מדרגות
אוכל: הגעתם למקום הנכון

החוף הנפרד (שירת הים)


אם אתם דתיים או מסורתיים שחפצים ברחצה נפרדת, לא אלמן ישראל. בת ים מציעה לציבור שומרי המסורת את הגרסה שלה לחוף הנפרד. ימי א', ג' ו־ה' מיועדים לנשים בלבד, ואילו ימים ב', ד' ו־ו' לגברים. בימי שבת החוף פתוח לקהל הרחב ללא הבדל מין, צבע או דת. בשנה האחרונה הונגש החוף באופן מלא על ידי שביל גישה מבטון (לא שביל גישה זמני) לצד הכיסאות הייעודיים לכך הנמצאים בעמדות המציל.

9 צפייה בגלריה
החוף הנפרד
החוף הנפרד
החוף הנפרד
(צילום: קובי קואנקס)

חניה: חניון עפר על הצוק מעל, עם מדרגות המובילות אל החוף.
גישה לנכים: יש
אוכל: אין. אם כבר כשר, כדאי שתביאו מהבית.

חוף הדקלים


חניה: חניון על צוק עפר מאחורי המסעדה המצריך הליכה קצרה לחוף.
גישה לנכים: אין
אוכל: מסעדת חוף הדקלים

קראו גם:

חוף תאיו


לא רק לבת ימים. זהו החוף המוכרז הדרומי ביותר בבת ים, רגע לפני שהוא הופך לשל ראשון לציון. בשנים האחרונות הוא הפך לחוף הכי מפורסם בעיר, בעיקר בקרב אלה המגיעים מהערים הסמוכות. כל זה, אגב, גם בזכות מסעדת הדגים אשר נבנתה במקום והחניון הנגיש (עד לקו לחוף).

9 צפייה בגלריה
 חוף תאיו. גישה עם הרכב
 חוף תאיו. גישה עם הרכב
חוף תאיו. גישה עם הרכב
(צילום: שי שגב)

"עברתי לבת ים ממודיעין כדי להיות קרוב לים", משתף אחד הצעירים, "אנחנו נפגשים פה כל החבר'ה וכבר רשמנו פה מקום ליד המציל, בטאבו. גם בסופי השבוע אנחנו מגיעים עם המשפחות ונהנים גם ממתקני הספורט ומהגישה לחוף עם הרכב". בשנה האחרונה הנוגש החוף באופן מלא על ידי שביל גישה מבטון (לא שביל גישה זמני) לצד הכיסאות הייעודיים לכך הנמצאים בעמדות המציל.
חניה: יש. אולי הכי נוח לאורך רצועת החוף
גישה לנכים: יש
אוכל: יש. אוהבים דגים?