הבור והסכנה: בעל נגריה ברחוב אורט ישראל בבת ים קיבל לקוחות במהלך עוד יום עסקים שגרתי בשבוע שעבר, כשלפתע כל האדמה החלה לרעוד לדבריו מתחת לרגליהם.
(הבור בנגריה. צילום: פרטי)
קראו גם:
"לא הבנו מה זה, בהתחלה זה הרגיש כמו רעידת אדמה", הוא משחזר ל"מיינט בת ים" את רגעי האימה. "פתאום ראינו בור שנפער ברצפה ועוד כמה פגיעות בכמה נקודות בעסק, בין היתר מתחת למכשיר ענק שאם הוא היה נופל על מישהו זה היה נגמר באסון. מיד פנינו את כולם מהמקום וסגרנו את העסק".
לטענתו בדיקה בשטח העלתה כי האירוע התרחש עקב אתר בנייה שסמוך למבנה, שככל הנראה הצוות שלו חפר במקום ייעודי שגרם למבנה הנגרייה שלו, בו פועלים עוד מספר עסקים, להיפגע.
1 צפייה בגלריה
הבור מתחת למכונה בנגריה
הבור מתחת למכונה בנגריה
הבור מתחת למכונה בנגריה
(צילום: פרטי)
"אלו מבנים ישנים, זה מפחיד כי אין לי מושג מה קורה מתחת לאדמה ובאלו עוד נקודות כבר נפער בור וטרם גילינו", אומר בעל הנגריה. "בשלב הזה אני חושש לקחת סיכון ולכן הכל סגור, ואני מאוד מתקשה לקיים עבודה, אי אפשר להעריך כמה כסף כבר הפסדתי אבל מדובר בסכום רציני, זאת מכה נוראית לעסק שלי בעיקר אחרי התקופה הקשה שהיתה לנו בקורונה.
"יש עסק לרהיטים שפתח מעלי בהשקעה של מאות אלפי שקלים, אם היסודות נפגעו והוא צריך להתפנות העסק שלו לא יחזיק מעמד. אני מקווה שהעניין יטופל מהר כי אני לא דורך שם עד שמהנדס לא מאשר שהמקום בטיחותי".
מהעירייה נמסר בתגובה: "התקבלה הודעה ביום חמישי בערב על קריסת רצפה במבנה תעשייתי בסמיכות לאתר בניה. בדיקת מהנדס מטעם העיריה העלתה כי עקב החפירה באתר שגרמה לתנודות קרקע וחוסר במילוי קרקע תחת הרצפה במבנה הישן הביאה לקריסת חלק מהרצפה. ננקטו אמצעי זהירות והקבלן הונחה לפעול למילוי חלקי הרצפה המסוכנת. עבודות התיקון יתבצעו בימים הקרובים בשיתוף פעולה מלא של המהנדס האחראי לביקורת והקבלן באתר הבנייה".
כל העדכונים - חדשות בת ים