מחאת הורים בעקבות פיטורי מנהלת בית הספר השש שנתי 'רמות' בבת ים עולה שלב, ומחר (2.6) הם צפויים להשבית את מקיף "רמות" על כל 1,200 תלמידיו. "עושים למנהלת ציד מכשפות" מספרים הערב מורים מבית הספר, אשר מתנגדים גם כן למהלך.
ד"ר סמדר כהן, המנהלת את מקיף 'רמות' מזה כשלוש שנים, פוטרה לאחרונה בעקבות טענות של מורים נגדה ועל פי ההורים נאלצה לחתום על מכתב שבו היא מסיימת את התפקיד מרצונה כיוון שאין היא תקבל יותר לדבריהם 'גיבוי מהמערכת'.
1 צפייה בגלריה
בית ספר בבת ים
בית ספר בבת ים
בית ספר בבת ים
(צילום ארכיון: פרטי)
כאשר הדבר נודע להורי התלמידים בבית הספר, הם החליטו כי אין הם עוברים על כך בשתיקה. "אנחנו סוגדים לה", משתף יו"ר ועד ההורים אייל ברכה ומספר כי ד"ר כהן "עשתה מהפך בבית הספר, הוסיפה מגמות חדשות, הביאה מורים מקצועיים ברמה מאוד גבוהה, הביאה רוח אחרת של פתיחות וקבלה בבית הספר, מובילה את כל המערכת הבית ספרית ליחס אנושי יותר ועוד שינויים שהיריעה קצרה מלהכיל".
"אנחנו לא נעמוד מנגד בחיבוק ידיים ונראה את ההכפשה שעושים לה ועוד כאשר זהו סוג של ריטואל שחוזר על עצמו כל כמה שנים, כיוון שזו המנהלת השלישית שעוזבת בשמונה השנים האחרונות", מוסיף ברכה.
גם מורים מבית הספר מספרים כי "ישנה קבוצה של מורים שקשה להם עם הדרישות הגבוהות של ד"ר כהן והחלו להכפיש אותה. כתבו מכתבים למנהל החינוך והתלוננו על תפקודה. אך מנגד, אנו קבוצה גדולה של מורים אשר תומכים בה במיליון אחוז".
עוד על פי המורים ישנו קונצנזוס לגבי איכות וטיב המנהלת מצד ההורים ומצד המורים, "וזהו פשוט מסע הכפשה וציד מכשפות שנעשה נגדה ע"י קומץ מורים בלבד".
היום נפגשו נציגי ההורים ונציגי המורים עם ראש העיר צביקה ברוט הסיפרו כי "הייתה פגישה מוצלחת וחיובית".
מכיוון שעובדי ההוראה והמנהלים בבתי הספר התיכוניים הם עובדי עירייה לכל דבר ועניין הפיטורין של המנהלת הגיעו ממנהל החינוך ולכן, ההורים מקווים כי ראש העיר יוכל למצוא פתרון לסוגיית הפיטורין".
יתרה מכך, מוסיף ברכה, אשר שתי בנותיו מתחנכות בבית הספר: "אותנו לא מעניין סכסוכים פנימיים ואנו רואים לנגד עניינו רק את טובת הילדים. לכן, אנו נאלצים מחר להשבית את בית הספר על כל 1,200 תלמידיו לאות מחאה על פיטוריה של ד"ר כהן".
מחר צפויה כהן להיפגש עם ראש העיר בנושא והיא מספרת הערב כי היא "מופתעת מההשבתה. צר לי מאוד שהגענו ליום הזה שבו התלמידים שלנו סובלים, כואב לי הלב. אני לא מתעסקת בפוליטיקה וכאנשי חינוך אנו מגיבים דרך הדוברות של משרד החינוך אבל הלב שלי נשבר. בית הספר רמות שינה את פניו, קוראים בו תהליכים מדהימים מבחינות רבות ואנו עוסקים כל היום במלאכת החינוך ואני כמובן מכבדת את החלטת ועד ההורים אבל בסופו של יום התלמידים שלנו הם אלו שמפסידים".
תגובת עיריית בת ים תפורסם לכשתתקבל.