עדכון צהריים: צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על הסרת ההגבלות של פיקוד העורף מגוש דן צפונה. ההגבלות על התקהלויות ומקומות עבודה נותרו בתוקף רק באזור קו העימות וברמת הגולן, למעט חלק מיישובי מועצה אזורית עמק הירדן.
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע הבוקר (ראשון) מעט לפני השעה 5:00 בבוקר כי צה"ל פתח במתקפה נגד יעדים שמהם חיזבאללה התכוון לשגר טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בהצהרתו הדגיש דובר צה"ל כי המתקפה של ארגון הטרור צפויה "בקרוב". בישובי הצפון כבר החלו אזעקות, וגם בבת ים נכנסים לכוננות מוגברת.
2 צפייה בגלריה
יירוט מוצלח של כיפת ברזל
יירוט מוצלח של כיפת ברזל
יירוט מוצלח של כיפת ברזל
(צילום ארכיון : אבי רוקח)

הנחיות פיקוד העורף ועיריית בת ים


בהודעה מיוחדת שהוציא בשעת בוקר מוקדמת ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הוא הודיע לציבור כי, "לפני זמן קצר החל צה״ל במתקפת מנע כנגד חיזבאללה בלבנון, זאת לאחר שזוהתה כוונת ירי משטח לבנון לאיזורנו. כתוצאה מכך צפוי ירי תגובה לעבר ישראל.

קראו גם:

לאחר הערכת מצב קצרה שקיימתי לפנות בוקר, והתייעצות עם הצבא, הוריתי על פתיחת המקלטים העירוניים, ליתר ביטחון, ואלו נפתחים בדקות אלה. במקביל פתחנו את מרכז החירום העירוני, שיפקח על העלאת הכוננות בעיר.
בנוסף הוחלט לסגור את חופי הים ולא תתאפשר כרגע שהיית מתרחצים בחופים עד הודעה חדשה.

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)


בעקבות המצב הבטחוני הוחלט לעדכן את הנחיות ההתגוננות עם פיקוד העורף, שעומדות כרגע על מדרג 2: המשמעות היא שניתן לקיים התכנסויות של עד 30 איש בלבד בשטחים פתוחים, ועד 300 איש במבנים סגורים - המאפשרים הגעה למרחב מוגן בעת הצורך.
בשעות הקרובות תיערך הערכת מצב נוספת ונעדכן בכל התפתחות.
פורסם לראשונה: 06:13, 25.08.24