התוצאות עדיין אינן סופיות, אך לאור הנתונים המסתמנים כרגע, ראש העירייה הנבחר של בת ים הוא גם ראש העירייה הנוכחי, צביקה ברוט. זאת לפי תוצאות זמניות ולא סופיות. ברוט הורה לבטל את החגיגות שתוכננו במהלך הלילה בשל המלחמה והאירועים בעזה, אך נערך לשאת נאום נצחון בבניין העירייה.
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ברגע ההצבעה
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ברגע ההצבעה
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ברגע ההצבעה
(צילום: פרטי)

תוצאות סופיות של בחירות 2024 בבת ים כנראה יגיעו רק בשלב מאוחר יותר בשל מספרן הרב של המעטפות הכפולות.
בעיר בת ים, יש כאלה שהיו מרוצים פחות או מרוצים יותר מראש העיר שמכהן בחמש השנים האחרונות, צביקה ברוט. יחד עם זאת, הרבה פחות משליש מתושבי העיר הגיעו לקלפיות כדי לבחור בו שוב או לקבוע אם אחד מהמתמודדים מולו, ביניהם שני ראשי העירייה לשעבר, שלומי לחיאני ויוסי בכר, יחליפו אותו בתפקיד.
הציבור בעיר העדיף לבלות היום בחופי הים, בבתי הקפה ובקניונים, מאשר להגיע לקלפיות ולקבוע את עתידה של העיר בחמש השנים הקרובות. אם נביט באחוזי ההצבעה ברמה שעתית, נראה כי נכון לשעה 17:00, רק 21% מתושבי העיר בעלי זכות ההצבעה (פחות מרבע) הגיעו לקלפיות, בניגוד ל-29% מתושבי העיר שהצביעו בשעה מקבילה זו בשנת 2018.
נכון לשעה 21:00 בערב אחוז ההצבעה בבת ים עמד על 28.7 אחוז - 37,499 תושבים ותושבים בלבד.

מה קרה בבת ים ביום הבחירות?


בשעה 07:00 נפתחו 196 קלפיות שונות ברחבי העיר, ונציגי הבחירות המתינו בסבלנות רבה לכ-130,660 בעלי זכות הבחירה בעיר. אט אט החלו לזרום משכימי הקום להגיע להצביע, אולם במספרים קטנים מאוד. כך למשל, בשעה 09:00 נספרו רק 3,005 מצביעים בלבד, כלומר 2.3% מהבוחרים, בניגוד ל-5% בבחירות המוניציפאליות של שנת 2018.

קראו גם:

המתמודד הראשון לראשות העיר אשר הגיע להצביע היה כמובן ראש העירייה המכהן, צביקה ברוט, אשר תיעד את הרגע בסרט של יותר משעה בשידור חי מהפייסבוק שלו. המצביעים הצביעו ברגליים ורובם יצאו לקניונים ולים.

3 צפייה בגלריה
שלטי בחירות ברחובות בת ים
שלטי בחירות ברחובות בת ים
שלטי בחירות ברחובות בת ים
(צילום: אביגיל עוזי)

שתי תלונות הגיעו במהלך היום לוועדת הבחירות.
הראשונה ממטה של שלומי לחיאני, המתמודד לראשות העיר, בו נטען כי עוזר סגן ראש העיר השתמש בקבוצת הווטסאפ העירונית והרשמית של "רובע צפון בת ים" למטרות קידום וקריאה "להצביע ברוט" – תוך הפרה ברורה של שימוש בנכסי העירייה למטרות פוליטיות. טרם התקבלה תשובה מוועדת הבחירות, אולם נציגי העירייה לקחו אחריות בעקבות פניית "מיינט בת ים", והסירו מיד הודעות אלו, תוך שהגיבו: "הייעוץ המשפטי בדק את הנושא וההודעה נמחקה מיד".
השנייה, בשעות הערב, כאשר מטה הבחירות של ברוט הגיש עתירה לוועדת הבחירות בשל טענה לזיוף פתקים בקלפיות. לטענתם, תושבים התלוננו כי על חלק מהפתקים נכתב "צבי ברוט" או "ברוט צביקה" במטרה, לדבריהם, להטעות את המצביעים. נציגיו של ברוט ביקשו להכיר בפתקים הללו כפתקים כשרים. ועדת הבחירות טרם השיבה לבקשה זו.
אחוז ההצבעה בבת ים היה נמוך במיוחד במהלך היום.
לפי נתוני משרד הפנים עד לשעה 13:00 הצביעו בבת ים 12.1% בלבד מבעלי זכות ההצבעה - 15,810 מצביעים בלבד. נתון נמוך במיוחד ביחס לבחירות הקודמות ב-2018, אז הצביעו עד לשעה זו 16% מבעלי זכות ההצבעה בעיר. בשעה 17:00 המספר כבר הכפיל את עצמו, וכבר הגיעו 21% מבעלי ובעלות זכות הבחירה בבת ים, 36 אחוזי הצבעה מבעלי זכות הבחירה בבת ים הגיעו להצביע עד השעה 19:00.

3 צפייה בגלריה
שלטי בחירות ברחובות בת ים
שלטי בחירות ברחובות בת ים
שלטי בחירות ברחובות בת ים
(צילום: אביגיל עוזי)

מעבר לשני התלונות שהוגשו לוועדת הבחירות, מממשטרת בת ים נמסר כי לא היו אירועים מיוחדים או תלונות כלשהן בכל הנוגע לטוהר הבחירות בעיר השנה.
בשלב זה קשה עדיין להכריע מי יהיה ראש העיר הבא של בת ים, אך נראה שהשריף החדש של העיר כמו גם הרכב מועצת העיר, יוכרעו בהצבעתם של כ-40,000 קולות פחות או יותר בלבד. בהמשך הלילה, ככל הנראה, כבר נוכל לדעת מי מסתמן כראש העיר הבא של בת ים או שאנו צפויים לסיבוב שני (במידה ואף אחד מהמתמודדים לא ישיג רוב של ארבעים אחוזים). "מיינט בת ים" ימשיך ויעדכן.
פורסם לראשונה: 22:00, 27.02.24