"השיעור הכי גדול שלמדתי הוא לא לוותר ותמיד לסמוך על האינטואיציה האימהית". דניאל נתני, אמה של אריאל בת ה-10 חודשים, יודעת היטב על מה היא מדברת. רק בזכות העקשנות שלה, ולמרות שבקופת החולים אמרו לה שמדובר בצמיחת שיניים ותו לא, היא הגיעה אל בית החולים וולפסון. שם הבחינו הרופאים נכון שהתינוקת בסכנת חיים ממשית.
2 צפייה בגלריה
אריאל נתני ואמה דניאל עם פרופ' אילן דלאל
אריאל נתני ואמה דניאל עם פרופ' אילן דלאל
אריאל נתני ואמה דניאל עם פרופ' אילן דלאל
(צילום: דוברות וולפסון)
"הכל התחיל כשעלה לאריאל החום ולא ירד במשך כמה ימים", מספרת האם. במשך שבועיים היא לקחה את בתה מספר פעמים לקבלת טיפול רפואי בקופות החולים, ואף הופנתה לאחד מבתי החולים הגדולים במרכז. אלא שבכל מקום נאמר לה שוב ושוב כי מדובר בכאבי צמיחת שיניים בלבד. זאת למרות שהאם התריעה כי היא עצמה חולה בחיידק סטרפטוקוק A.
"משהו בתוכי לא נרגע", מספרת האם. "הרגשתי שזה לא מספיק טוב, והמצב רק הלך והחמיר, אריאל איבדה תאבון והפסיקה לשחק. ביצענו בדיקות דם ומדדי הדלקת שלה היו גבוהים מאוד".
בסופו של דבר קיבלה האם החלטה ולקחה את בתה לחדר המיון במרכז הרפואי וולפסון. שם הבחינו הרופאים כי מדובר בסימפטום לבעיה מסוכנת הרבה יותר, והחלו במירוץ נגד הזמן כדי לאבחן את הגורם למחלתה.
במהלך הבדיקות הרופאים הבחינו בנפיחות בירך של התינוקת, ולאחר השלמת סדרת בדיקות מעבדה ובדיקת CT, התברר שמדובר בזיהום מפושט ביותר המערב את שרירי האגן והעכוז, ואף פולש לתוך מספר חוליות בעמוד השדרה והירך. תוך זמן קצר התברר כי מדובר במקרה נדיר ומסוכן ביותר של זיהום בחיידק מסוג סטרפטוקוק A, המכונה גם "החיידק הטורף".
סגנית מנהלת מחלקת הילדים, ד"ר דיאנה טשר מסבירה כי במקרים נדירים, מדובר בחיידק מסכן חיים: "חיידק הסטרפטוקוק A זכה לשמו בשל יכולתו לגרום להרס נרחב של רקמות רכות בגוף אדם. בצורתו הלא אלימה החיידק נמצא אצל אנשים רבים בחלל הפה והלוע או על פני העור ויכול לגרום לדלקת גרון חיידקית. במקרים נדירים, מסיבות שאינן ברורות, החיידק עלול לגרום לזיהום פולשני הגורם להרס או נזק לשרירים ורקמות רכות. הטיפול במחלה כולל טיפול תומך ביחידה לטיפול נמרץ וטיפול אנטיביוטי. הניקוז הכירורגי במקרים הללו הוא קריטי ומציל חיים".

2 צפייה בגלריה
וולפסון. החלו במירוץ נגד הזמן להצלת חיי התינוקת
וולפסון. החלו במירוץ נגד הזמן להצלת חיי התינוקת
וולפסון. החלו במירוץ נגד הזמן להצלת חיי התינוקת
(צילום: אבי מועלם)

למרות החששות מהטיפול המורכב, בוולפסון החליטו לבצע ניקוז, "במקרה של אריאל, הזיהום היה מפושט ביותר והתערבות כירורגית הייתה עלולה להסתיים בנכות משמעותית", מספר מנהל מחלקת הילדים במרכז הרפואי וולפסון, פרופ' אילן דלאל, ומוסיף: "לאחר התלבטות קשה ובמהלך אמיץ של יחידת הדימות הוחלט לבצע את הניקוז בפעולה פולשנית מינימלית, בהנחיית CT וללא ניתוח. לשמחתנו הניקוז הסתיים בהצלחה רבה. אריאל השלימה טיפול אנטיביוטי ממושך והחלימה באופן מלא".

קראו גם:

אריאל הקטנה שבה לביתה, אך אמה דניאל מאמינה כי חייה ניצלו רק הודות לנחישות והמסירות של רופאיה "הייתי בסערת רגשות ועברתי שעות מורטות עצבים אבל לאורך כל הדרך קיבלתי יחס מדהים וסובלני מהצוותים הרפואיים. בעיניי הם מלאכים בלבן שפשוט עושים עבודת קודש. אני מרגישה מבורכת שהגענו למרכז הרפואי וולפסון שבו ניצלו חייה של אריאל".