מיכל קנטי (71), מתגוררת בבת ים כבר 43 שנים, וכאן גידלה את שלושת ילדיה, אהבת הריקוד מלווה אותה שנים רבות, וכעת היא חולמת על רחבת ריקוד ראויה, כפי שעיריית בת ים הבטיחה להקים בעיר.
1 צפייה בגלריה
מיכל קנטי
מיכל קנטי
מיכל קנטי
(צילום: פרטי)
"אחותי ואני רוקדות כבר 55 שנים", היא מספרת ל"מיינט בת ים". "אני אוהבת בעיקר את הריקודים הישנים. אף פעם לא למדתי לרקוד בצורה מסודרת, אני פשוט עוצמת את העיניים והריקוד בא לי".
בעבר עבדה שנים ארוכות בעיריית בת ים, בהמשךעבדה בסלון כלות, והיום היא פנסיונרית: "אני אוהבת ללכת לחדר הכושר, עושה לא מעט הליכות לאורך החוף, ויש גם זמן לילדים ולנכדים, אבל דבר אחד אני לא מוותרת עליו – וזה ריקודי העם".
"אני הכי אוהבת את השירים הקלאסיים, כמו 'שיר לשלום', או כל מקצב אחר שנותן מצב רוח טוב. כיוון שאני גרה סמוך לחוף הסלע, אז גם קל מאוד להגיע למקום שבו מתקיימים הריקודים, ואז אני דואגת להגיע לפחות פעמיים או שלוש בשבוע. בעבר הייתי חורשת בריקודים גם את כל הארץ. היום הגיל קצת משפיע, אז זה מעט יורד, אבל אני לא מוותרת ולו מעט".
איך התחלת לרקוד?
"אני לא זוכרת מתי התחלתי, אבל כשהייתי צעירה, לא אשכח לעולם את הריקודים בבית הנוער עם המדריך חיליק. זוגות – תמיד אמרו לי, אבל לא יכולתי, לכן נכנסתי לריקודי העם, אני בין הרוקדים הראשונים שעוד היו".
מי הקהל שמגיע לרקוד היום בבת ים?
"היום ריקודי העם פחות מעניינים את הצעירים. ניסיתי לשכנע את הילדים והנכדים – אבל זה לא מעניין אותם. מגיל אפס לקחתי אותם, כי פעם היה אפשר גם לרקוד משעה 07:00 בבוקר ועד 08:30, עוד לפני הגנים – ומותר היה להביא את הילדים. היום הגדולה בת 51 והקטנה בת 47, אז הן מצאו את העיסוקים שלהן". מיכל מוסיפה כי "אמנם החבר'ה שמגיעים לרקוד בבת ים זה אוכלוסייה יחסית מבוגרת, אבל עדיין אפשר לפגוש צעירים שמגיעים מהאוניברסיטה, מבית דני, ויש גם שירים שמותאמים לכל סוגי הרקדנים – משירי ארץ ישראל ועד מזרחי".

צפו ברקדני בת ים בפעולה >>>

הרקדנים הוותיקים של בת ים לא מוותרים על אף רגע של מוזיקה, אך לדבריהם מתקשים ליהנות מהתחביב שלהם בבת ים. "יש ריקודים סמוך לחוף הים שמארגנת עיריית בת ים, אבל למעשה זו חניית נכים שמתרוקנת ממכוניות בשבת, והמשטח שם גרוע ולכן מחליקים שם", מספרת קנטי ומוסיפה: "היה אצלנו ראש העיר והבטיח לנו שהוא יחליף את המשטח, אבל זה עוד לא יצא לפועל, אפילו עשינו עצומה בנושא. אני מקווה שזה יקרה בזמן הקרוב".

קראו גם:

מעיריית בת ים נמסר בתגובה, כי "לבקשת הרוקדות והרוקדים הוקצה שטח חדש בטיילת בין חוף הריביירה לסאנסט, אשר נקבע בשיתוף פעולה עם הרקדנים הוותיקים. משטח הבטון בגודל כ-400 מטרים רבועים ויותאם לכל צרכי הריקוד. העבודה באיזור נמצאת בשלבי האישורים האחרונים לפני תחילת הביצוע".