מספר הורים תושבי בת ים קיבלו היום שיחת טלפון מתחנת 'טיפת החלב' בה הם מטופלים, הנמצאת ברחוב המעפילים בעיר ונמסר להם כי עליהם להגיע שנית לטיפול נגד וירוס הרוטה, כיוון שהטיפות שניתנו לילדיהם התגלו כפגי תוקף.
1 צפייה בגלריה
(אילוסטרציה: shutterstock)
"בני קיבל את החיסון בתחילת נובמבר, כאשר מלאו לו חודשיים, זה חיסון שמגיע בצורה של טיפות ומקבלים אותו שלוש פעמים, בגיל חודשיים, ארבע חודשים וחצי שנה. זו הייתה המנה הראשונה שלנו", משתפת אחת האמהות שלדבריה נמצאת בחרדה מהרגע שקיבלה את שיחת הטלפון המדוברת.
למרות שעל פי המשפחות, נאמר להם במרפאת טיפת החלב הנ"ל כי אין סכנה לבריאותם של התינוקות, ההורים עדיין חוששים. "זה הפחד הכי גדול של כל הורה", מוסיפה אחת האמהות, שכרגע ממתינה לתשובות נוספות ממשרד הבריאות המנהל חקירה אפידמלוגית בנושא.
קראו גם:
"על פי הנהלים הפנימיים בטיפות החלב, האחות אמורה להראות את התווית של החיסון להורי התינוק ושם מצוין; שם החיסון, תאריך יצור, תאריך תפוגה ומספר סידורי של החיסון, הנוהל הזה מטרתו לקטוע טעות בתהליך מתן ואחסון החיסון", מפרט גורם בכיר בתחום הבריאות בעיר.
"שרשרת הטיפול בעצם מתחילה מאספקת החיסון בטמפרטורה הנכונה אל טיפות החלב, בו הוא נמסר לאחות אחראית של התחנה והיא מוודא פעמיים ביום, (בוקר ואחה"צ) כי המקרר עובד בצורה תקינה על מנת שהחיסון ישמר בצורה הטובה ביותר בטרם הוא מוזרק לתינוק ולאחר מכן הוא מוצג להורים לפני מתן הטיפול. כל זה נעשה על מנת למנוע טעות במתן חיסון כדוגמת זו שקרתה".
עוד לדברי הגורם הבכיר, "האירוע ממש מצער ולא צריך לקרות, לכן, חלק מהתינוקות יוזמנו לחיסון נוסף. הנושא בטיפול המחלקה האפידמיולוגית של משרד הבריאות ובכל זאת, פה המקום לציין שבסופו של דבר זוהי טעות אנוש. התחנות לבריאות המשפחה עוסקות במהלך כל היום בקידום בריאות והדרכה למשפחה, שירות מונע, גילוי מוקדם ובעיות בהתפתחות, אלימות במשפחה, דיכאון אחרי לידה וכו' ולא רק במתן חיסונים. האחיות עושות את עבודתן בצורה מסורה ואכפתית וכל זה בתוך חצי שעה של מתן שירות".
ממשרד הבריאות נמסר: "מספר ילדים חוסנו בחיסון רוטה שפג תוקפו בסוף חודש אוקטובר. ילדים הוזמנו לקבלת חיסון חוזר בעוד ארבעה שבועות, לפי הנחיות. האירוע בבדיקה".
משרד הבריאות צפוי להגיב עם פרטים נוספים בתום החקירה האפידמלוגית.
כל העדכונים - חדשות בת ים