יומיים לאחר תאונת הפגע וברח הקטלנית ברחוב אנילביץ' בבת ים הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד במעשה. התאונה גבתה את חייו של משולם צורף בן ה-83. צורף ז"ל היה אדם מיוחד במינו. עד יומו האחרון תרם כספים למפונים מהצפון ומהדרום, והיה מגיע בקביעות לתל אביב כדי להביע הזדהות עם משפחות החטופים.
3 צפייה בגלריה
מזירת התאונה הקטלנית בבת ים
מזירת התאונה הקטלנית בבת ים
מזירת התאונה הקטלנית בבת ים
(צילום: דוברות זק"א)

בערב יום שני, מעט לפני השעה 18:00 (25.12) הוזעקו כוחות החירום לתאונה קשה שהתרחשה ברחוב אנילביץ' בבת ים. על הכביש מצאו הכוחות גבר בשנות השמונים לחייו כשהוא מוטל על הארץ מחוסר הכרה, וסובל מפגיעת ראש. למרבה הצער מותו נקבע במקום.
הנהג הפוגע נמלט מהמקום, והמשטרה סגרה כבישים והחלה בחיפושים אחריו. חוקרי תאונות הדרכים פתחו בחקירה והיום (שני) הודיעו שהגיעו אל הנהג החשוד והוא עוכב לחקירה. "נהג האוטובוס עוכב לחקירה ורשיונו נשלל מנהלתית ל-90 יום לאחר שימוע ושוחרר בערבות", נמסר מהמשטרה, ועוד הוסיפו כי חוקרי תאונות דרכים של מחוז ת"א ממשיכים בחקירה ובניתוח ממצאים פורנזים.

3 צפייה בגלריה
משולם צורף ז"ל
משולם צורף ז"ל
משולם צורף ז"ל. לוחם צדק אמיתי
(צילום: פרטי)

קורבן התאונה הקטלנית היה משולם צורף, ניצול שואה בן 83, ותושב בת ים. משולם היה ידוע כ-"לוחם צדק". הוא היה יוצא מדי שבת כדי להפגין נגד הפגיעה באופי הדמוקרטי בישראל, וגם אם היה גשם חזק או חום גדול – שום דבר לא מנע ממנו בגילו המכובד להגיע ולהשתתף בכל הפגנות המחאה.
עם פרוץ המלחמה החל להגיע בקביעות לרחבת מוזיאון תל אביב כדי לבקר ולהביע הזדהות עם משפחות החטופים. מקורביו מספרים שצמררה אותו המחשבה שממשלת ישראל אינה עושה די על מנת להשיבם הביתה.

קראו גם:

צורף התגורר סמוך לגינת העצמאות בבת ים. בטי שמואלי, בת זוגו מעל 15 שנים, סיפרה ל"מיינט בת ים" כי היא ומשולם היו שניהם ניצולי שואה. משולם היה בן יחיד וגם לא היה נשוי. במהלך חייו עבד בגוף ממשלתי, ובשנים האחרונות, מאז שהפך לפנסיונר, השקיע את כל זמנו ומרצו לתמוך בנושאים הקשורים למדינת ישראל הדמוקרטית, ואף הסתובב בכיסו עם העתק של מגילת העצמאות. "הוא תמך במדינת ישראל, וכל דבר שיכול לחזק ולשמור על המדינה", מספרת בת זוגו.

3 צפייה בגלריה
משולם צורף ז"ל ובת זוגו בטי
משולם צורף ז"ל ובת זוגו בטי
משולם צורף ז"ל ובת זוגו בטי שמואלי
(צילום: פרטי)

מירב אורן, מנהלת מועדון ניצולי השואה בבת ים, הוסיפה וסיפרה: "משולם צורף היה ניצול שואה בן 83, ללא משפחה. היה מגיע כל יום על הבוקר למועדון, על אף שהיה לו קשיים פיזיים, אך לא ויתר על דבר. דאג תמיד ללכת לכל ההפגנות, גם בגשם, וחוזר באוטובוס מתל אביב לבת ים. תרם כספים למפונים מהצפון ומהדרום, למשפחות החטופים שם היה מגיע באופן קבוע למוזיאון לפגוש למשפחות החטופים. איש שמאוד נגע לליבי".
רצונו האחרון של צורף ז"ל היה לתרום את גופתו למדע. יהי זכרו ברוך.