בעקבות המתקפה האיראנית הוחלט אמש (ראשון) להמשיך את הגבלות פיקוד העורף גם, אך באמצע הלילה הוחלט בצה"ל להסיר את המגבלות על לימודים, קייטנות וחוגים. ראש העירייה, צביקה ברוט, קיים הערכת מצב מיוחדת, אך אין בשורה טובה להורים.
2 צפייה בגלריה
הערכת מצב מיוחדת בעיריית בת ים
הערכת מצב מיוחדת בעיריית בת ים
הערכת מצב מיוחדת בעיריית בת ים
(צילום: עיריית בת ים)

ראש העירייה צביקה ברוט: "פיקוד העורף הודיע הלילה לאחר הערכת מצב אצל הרמטכ״ל, על ביטול מוחלט של המגבלות שהוטלו סביב המתקפה האיראנית. למרות זאת, מסגרות החינוך אצלנו, כמו גם בשאר הערים השכנות, יחזרו לפעילות רק מחר - יום שלישי בבוקר. הסיבה היא שלא ניתן באמצע הלילה לארגן את הצוותים לקייטנות ולגנים, ולהזמין ארוחות צהריים לצהרונים. שאר הפעילויות במתנ״סים אחר הצהריים ובתנועות הנוער יוכלו להתקיים כבר היום כרגיל".
עם זאת, ראש העירייה הנחה לפתוח הבוקר (שני) את חופי הים ואת הקאנטרי, והם יחזרו לפעילות רגילה. בעוד 24 שעות תתקיים הערכת מצב נוספת עם אלוף פיקוד העורף בסיומה יצאו עדכונים לקראת הימים הבאים.
המקלטים העירוניים עדיין פתוחים, והם ייסגרו בהתאם להנחיות הצבא בהמשך - וייפתחו שוב בכל רגע בו הם יהיה בהם צורך.

קראו גם:

עוד הודיע ראש העירייה כי, "אמש ראינו היטב את היירוטים גם משמי בת-ים, אך בשום שלב לא נשקפה שום סכנה בעיר ולכן גם לא הופעלה אזעקה. כולנו מחזקים את ידי צה״ל בכלל וחיל האוויר בפרט על עבודתם המרשימה, ושולחים להם חיבוק גדול. כעת, אנו ממשיכים ברמת מוכנות גבוהה להמשך, אך במקביל שומרים על שגרת החיים בעיר. אנו יודעים כי ייתכנו לנו עוד ימים מאתגרים בתקופה הקרובה, אך אנו ערוכים לכל תרחיש ונדע להתמודד עם כל אתגר ביחד, ברוגע ובמקצועיות".

2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

הנחיות פיקוד העורף בבת ים


בהישמע אזעקה יש 90 שניות להגיע למרחב המוגן ביותר.
מי שיש ממ״ד בביתו, ישתמש בו בעת הצורך. ומי שעד היום השתמש בחדר מדרגות, יכול על פי הנחיית פיקוד העורף להמשיך ולשהות שם במקרה של אזעקה ואין צורך לחפש מיגון אחר.
במקביל יש לזכור כי צפויים גם הלילה רעשי כתב״מים ומטוסים של חיל האוויר יותר מהרגיל. מדובר בפעילות שוטפת של כוחותינו, ואין בכך כל חשש.
המוקד העירוני 107 עומד לרשותכם.
פורסם לראשונה: 19:58, 14.04.24