שושי (64), דיירת בבניין של "עמידר" ברחוב מבצע סיני בבת ים, מצאה עצמה השבוע עומדת חסרת ישע מול הבירוקרטיה, כשבמהלך סוף השבוע חלק מתקרת דירתה התפוררה. לדבריה, זו אינה הפעם הראשונה: "הגעתי למצב שאני מפחדת להישאר בבית, כל בוקר שאני קמה פה והתקרה לא נפלה עלי, אני אומרת תודה".
(טפטוף מהתקרה בדירתה של שושי)
"הבניין כולו רקוב וישן והתחזוקה אצלנו היא פשוט לקויה, אין לנו אפילו אור בחדר מדרגות, אבל השיא מבחינתי הוא המצב של הדירה שלי", היא מספרת. "כל יום מטפטפים מים מהתקרה וכתוצאה מכך, כל התקרה שלי מתפוררת, מלאת עובש. נופל עלי טיח ומתפרקות חתיכות של בטון. אפילו את הנכדים שלי אני כבר לא מביאה לפה מהפחד שזה לא בטיחותי לשהות פה.
"כבר לפני מספר חודשים הגיעו לפה מהנדסים מטעם העירייה ואמרו שהדירה שלי מוגדרת כ'מבנה מסוכן' והבטיחו שיכינו לי מכתב רשמי בנושא, שאוכל להציג ל'עמידר' אשר אחראים על הבניין שלי. אך עד עתה, למרות שעברו כמה חודשים ואני ממשיכה לגור פה בפחד, טרם נשלח אלי מכתב כזה".
שושי, שסיפור חייה הלא פשוט הוביל אותה להזדקק לסיוע של 'עמידר', טוענת כי פנתה שוב ושוב למחלקת ההנדסה בעיריית בת ים בנושא, אך לטענתה לא קיבלה מענה. "בנוסף התרעתי בפני 'עמידר' על כך שביתי מתפרק והם אומרים שעד שהנזילה בגלל הדייר שמעלי לא תתוקן, הם לא יוכלו לשפץ את התקרה שלי. אני רודפת אחריהם לגבי זה כבר חמש שנים, איך זה יתכן שכל הזמן הזה ועדיין לא מצאו דרך לתקן את הבעיה אצלי בדירה? אני סובלת מדלקת פרקים והחיים בסביבה מלאת רטיבות, עובש ופטריות מזיקה לי עוד יותר".
(התקרה המתפוררת בדירה של שושי בבת ים)
לדבריה, כאשר לבסוף הגיע שיפוצניק מטעם 'עמידר', הוא הציע לסייד ולעשות 'טיפול קוסמטי' בתקרה. "אני לא מוכנה שישימו לי פה פלסטר ועוד שנה הכול יחזור לקדמותו, אני דורשת שיפוץ אמיתי, הכוחות שלי לניהול מלחמות נגמרו מזמן. זה לא יתכן שאני מתקשרת יום יום ל'עמידר' והם מתעלמים מהשיחות שלי, לא חוזרים אלי ולא מטפלים בבעיות. אני מרגישה על הקצה ומשתדלת להתנהג בצורה מתורבתת, אבל לא רחוק היום שבו אני אגיע למשרדים ולא אתפנה עד שלא ימצא לי פתרון, כי ככה אני פשוט לא יכולה להמשיך לחיות".
תגובת עיריית בת ים: "לאחר בירור של המקרה עולה כי בדיקת המהנדס העירוני לא העלתה כי המבנה מוכרז כמסוכן אלא כי קיימים סדקים והתנפחויות של טיח בעיקר בתוך דירה, אך לא קיים חשש ליציבות המבנה, ולכן המבנה לא עמד במדיניות העירייה של הכרזת המבנה כמוסכן. חשוב לציין כי האחראיות על תחזוקת המבנה ובטיחותו היא על בעלי הדירות".
מחברת עמידר נמסר: "בפתח הדברים, אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה בעקבות נזילות חוזרות מדירה הממוקמת מעל לדירתה של שושנה. דירה זו טופלה מספר פעמים, ובפעם האחרונה לפני כחודשיים, עת ביצענו בדירה עבודות בהיקף של עשרות אלפי שקלים. בביקור שערכנו השבוע במקום, נמצא כי קיימת נזילה חדשה, מדירה נוספת הממוקמת מעל לדירת הפונה. נושא זה מטופל בשעות אלו באופן מיידי.
"עם ייבוש המתחם, נפעל לטפל בדירתה של שושנה, ולבצע את כל התיקונים הנדרשים לשביעות רצונה. חשוב לציין כי בבדיקה שערכנו- נמצא כי שושנה דחתה מספר ניסיונות מצידנו לבצע את התיקון, בדרישה למעבר דירה, וכמו כן לא נמצאו בחודש האחרון פניות מצידה".