ג'ייסון בלייז, החשוד ברצח הצעירה ילנה גרנברג בחודש שעבר ברחובות, הגיע הבוקר (ראשון) לראשונה לדיון הארכת מעצרו בבית המשפט. זו הפעם הראשונה שהגיע לדיון, מאחר וזמן קצר לאחר הרצח ניסה לשים קץ לחייו, ואושפז בבית החולים. במהלך הדיון טען שהרצח נעשה בטעות וללא תכנון מוקדם.
3 צפייה בגלריה
 ילנה גרנברג והחשוד ברצח ג'ייסון בלייז
 ילנה גרנברג והחשוד ברצח ג'ייסון בלייז
ילנה גרנברג והחשוד ברצח ג'ייסון בלייז
(צילום: מהאלבום המשפחתי, יריב כץ)
בדיון שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון טען בלייז כי "זה לא היה בכוונה", אך הודה כי העלים את המחשב והטלפון של גרנברג. בית המשפט קבע שיש חשד סביר שהוא תכנן את המעשה, והאריך את מעצרו בשמונה ימים.
במהלך הדיון ציינה המשטרה כי בלייז (29) מבת ים, כשיר לעמוד לדין, אך עורך דינו מנגד טען שיש צורך לבדוק זאת שוב. עוד טען עורך הדין כי החשוד ברצח לא החליף את בגדיו למרות סימני הדם, ולא סילק את רכבו. לגבי הציוד של הצעירה שנעלם טען עורך הדין כי לקוחו היה "בפאניקה וחרדה".

3 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג ז"ל
ילנה גרנברג ז"ל
ילנה גרנברג ז"ל
(מתוך עמוד האינסטגרם)

גופתה של ילנה גרנברג אותרה בחודש שעבר בשטח פתוח סמוך לשכונת כפר גבירול ברחובות. היא הייתה תושבת ראשון לציון, התגוררה בבית הוריה ולמדה במכללת פרס ברחובות. ביום הרצח שהתה בספריית הפקולטה לחקלאות ברחובות והייתה אמורה להגיע לארוחת ערב, יחד עם בלייז שהיה ידידה, אצל אחותה הגדולה.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
(צילום: דוברות המשטרה)

כאשר לא הופיעה, ולא חזרה לביתה, הזעיקה משפחתה את המשטרה ודיווחה על היעדרותה. שעות ספורות לאחר מכן אותרה גופתה על ידי עובר אורח כשעליה סימני אלימות. בלייז נעצר מאוחר יותר באותו יום, ובחקירתו הודה ברצח.
עו"ד עבד אבו עמר שמייצג את ג'ייסון בלייז מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר באירוע טרגי. ג'ייסון טוען כי לא הייתה לו כל כוונה לרצוח את המנוחה. מצבו הנפשי קשה והוא אחרי שני ניסיונות אובדניים".