לחייו של ילד בן שנה נשקפה סכנה השבוע, כאשר נמצא בסמוך לעקרב ארסי, בשכונת הקרוואנים בבת ים. תושבים מדווחים כי מדובר בחלק ממכה תברואתית קשה, שנובעת מההזנחה במקום.
1 צפייה בגלריה
אחד העקרבים שנראו השבוע
אחד העקרבים שנראו השבוע
אחד העקרבים שנראו השבוע
( צילום פרטי)
קראו גם:
כבר שנים שדיירי שכונת הקרוואנים מנהלים משא ומתן במטרה לפנות את השטח שעליו הם גרים. לאחרונה נודע כי למרות שעיריית בת ים השיגה הסכם דרמטי להפחתת חוב הארנונה של הדיירים, דבר שיקדם את הפינוי מול רשות מקרקעי ישראל שהתחייבה לפצות אותם, משרד הפנים טרם אישר את ההחלטה ועל כן אי־אפשר לקדם את הפינוי.
"אולי בגלל שכולם יודעים שמדובר בעניין של זמן, ואולי בגלל המחלוקות הרבות שיש לדיירים עם העירייה, השכונה סובלת מהזנחה גדולה", אומר תושב המקום. רק השבוע אותרו ארבעה עקרבים בשכונה, כולם בתוך יחידות שבהן מתגוררים תושבים, חלקם הורים לילדים.
"את העקרב האחרון מצאנו בדירה שבה מתגוררים ארבעה ילדים", מספר דייר אחר, "באחד הבתים שהה תינוק כבן שנה שמצא את העקרב. מישהו מסוגל לדמיין מה היה עלול לקרות? כמה זה מסוכן? חייבים להדביר את השכונה. אמנם אנחנו עתידים להתפנות מפה, אבל אסור להזניח אותנו עד אז. אנחנו לא רוצים שייזכרו בנו רק אחרי שיקרה אסון".
לטענת הדיירים, העקרבים הם רק חלק מהבעיה. "צריך לעשות כאן ניקיון יסודי של כל האתר, לנכש את העשבים ולמנוע ממזיקים להתרבות כאן. כמו שברחובות בכל בת ים יש טאטוא, איסוף אשפה וניקיון, גם לנו מגיע. כל עוד השכונה קיימת, העירייה מחויבת לטפל בה".
מעיריית בת ים נמסר: "בניגוד לנטען, העירייה הגבירה את תדירות הניקיון בשכונה, הכולל בין היתר, גיזום וטיפול במפגעים, ואין כל עדות לפנייה של תושב שלא נענתה. אנו מזמינים את התושבים לפנות למוקד 107 או למנהל הרובע בכל מקרה בו מתעורר ליקוי ואנו נדאג לטפלו בהקדם".