זקוקה לסיוע: תושבים טובים מבת ים סייעו לקשישה שנזרקה מביתה לישון תחת קורת גג ולקבל ארוחה חמה, אך בקרוב היא עלולה לחזור לספסלי הרחוב "אי אפשר לנטוש ככה אישה חולה שלא דוברת עברית, מישהו חייב לקחת אחריות על המצב שלה".
תושבת בת ים, דניאלה לויקוב, שמעה על קשישה שמתגוררת לבדה ברחוב וביקשה לסייע לה, תוך זמן קצר התגייסו רבים לעזור והאישה הועברה למלונית, אך בשלב זה טרם נמצא פתרון קבוע ובקרוב היא עלולה לשוב לרחוב "אמא שלי מכירה אותה, היא סיפרה לי שפיטרו אותה מעבודת ניקיון ואין לה איפה לגור" סיפרה לויקוב "היא בת 63, עלתה מגאורגיה ולא דוברת עברית אך היא נקלעה לסיטואציה נוראית. בגלל שאני דוברת עברית ורוסית החלטתי לנסות לחשוף את הסיפור שלה לתושבי העיר וכך אולי להצליח לעזור לה".

1 צפייה בגלריה
קשישה
קשישה
(צילום המחשה: shutterstock)
עד לפני שבועיים לאישה היתה עבודה וקורת גג, אך אז הכל השתנה "היא גרה בדירה של אחיינית שלה ובן זוגה, אבל היא נאלצה לעזוב עקב סכסוך משפחתי שנבע מהכלב שאותו היא גידלה, מאז שהוא היה גור. האישה הזאת, שיכולה להיות סבתא שלי, מתגוררת בין בתי מלון נוראיים ובין ספסלי רחוב. היא לא דוברת עברית, עובדת קשה מאוד תמורת גרושים ואינה יכולה לממן את עצמה כראוי. זו אישה שכבר שבועיים נשארת רעבה בלילות, נשארה לבדה ולא מצליחה לצאת מהמצב שאליו היא נקלעה. המחשבה שהיא ישנה ברחוב או מנסה לשרוד בין 'בתי מלון', בודדה, יחד עם כלבה לא יוצאת לי מהראש, היא נכנסה לי כל כך ללב שלא יכולתי להשארת אדישה למצב שבו היא נמצאת".
לויקוב פרסמה את הסיפור ותוך זמן קצר מתנדבים הציעו לסייע לארגן לה דיור ומזון אך הבעיה טרם נפתרה "הרווחה העבירה אותה למלונית ל 4 ימים, הם מסתיימים בקרוב ואינני יודעת מה לעשות. גם התרומות הנדיבות של המזון דורשים שינוע ואין לי רכב. מאוד רציתי לסייע לה אבל אני פשוט לא יכולה לבד והלוואי והיה גוף שהיה לוקח אחריות על המצב שלה.
"בגלל גילה היא לא זכאית לדיור וכשהיא ישנה ברחוב היא נפצעה וצריכה גם טיפול רפואי, חייבים לעזור לה לפני שהיא חוזרת לרחוב. הבטחתי לה שאעשה הכל בשביל לגרום לה לישון תחת קורת גג בטוחה, פיזית ונפשית ואשמח שיסייעו לי, היא צריכה חדר שהיא יכולה לגור בו בבטחה ובסכום סמלי, קצת ציוד ואולי עזרה עם טלפון נייד, כי המכשיר שלה ל אתקין וזה מקשה עליה לקבל את העזרה".
מעיריית בת ים נמסר: "אגף הרווחה בעירייה נמצא איתה בקשר צמוד ועושה כל שביכולתו לסייע לה".