מחאה בבת ים: עבריין המין המורשע אלון קסטיאל, שוחרר מהכלא מוקדם מהצפוי, תחת הגבלות האוסרות עליו להיכנס לערים תל אביב ורמת גן, אך אושר לו להתגורר בבת ים. החלטה שעוררה תגובות נזעמות בקרב תושבים.
1 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל. שוחרר מהכלא לבת ים
אלון קסטיאל. שוחרר מהכלא לבת ים
אלון קסטיאל. שוחרר מהכלא לבת ים
( צילום: אפי שריר)
אלון קסטיאל הורשע באוגוסט 2018, בניסיון באונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית. נגזר עליו עונש של ארבע שנים ו-9 חודשי מאסר. השבוע החליט בית המשפט לאפשר לו שחרור מוקדם, בין היתר לאחר שעבר שיקום. זאת חרף הערעור שהגישה המדינה.
קראו גם:
קסטיאל שוחרר תחת הגבלות, בין היתר נאסר עליו להסתובב בשעות החשיכה ולהתקרב לערים בהן מתגוררות קורבנותיו, ביניהן תל אביב ורמת גן. היכן הוא יתגורר? כיוון ולמשפחתו יש קרובי משפחה בבת ים הוחלט כי יעבור לעיר.
"הבנות שלנו שוות פחות מבנות בתל אביב או רמת גן?", כועסת על ההחלטה תושבת העיר, ענת כהן ומוסיפה: "יש לנו מספיק בעיות משלנו, לא חסרים מקרי אלימות ופשיעה בבת ים, אין צורך לייבא אלינו עבריינים נוספים. זו חוצפה ואני מקווה שהנהלת העיר תפעל בעניין, כבר העברנו פנייה ללשכה. אסור שבת ים תהיה פח אשפה של מישהו. חשוב שכולם ידעו מי הוא ומה הוא עשה. אין לדעת כיצד יגיבו תושבי בת ים שיפגשו אותו ברחוב".
כהן חברה לתושבת נוספת בעיר, אורית צלביאנסקי, ויחד פתחו את קבוצת הפייסבוק: "אלון קסטיאל מגיע לבת ים", במטרה לעורר קול מחאה.
"כאם לחמש בנות אני מסרבת לשתוק", אומרת צלביאנסקי. "הוא ממילא קיבל עונש מגוחך וההגבלות עליו לא רלוונטיות, מי שרוצה לתקוף עושה את זה בכל עיר ובכל שעה. למה אני צריכה לדאוג לביטחון בנותיי? לביטחונן של כל הבנות בבת ים? מה שהוא עשה זה נורא ואיום, אדם שמסוגל לדבר כזה מסוגל לכל".
עו"ד רותם טובול שמייצגת את קסטיאל מסרה בתגובה: "צר לי שכחברה אין בנו חמלה ומחילה. אני סמוכה ובטוחה שאלון יכבד את סביבת המגורים שלו והתושבים יתרשמו מאדם נעים הליכות שעבר הליך שיקומי למופת. אלון שילם את חובו לחברה והיום הנו אזרח במדינת ישראל".
לעדכונים - חדשות בת ים