פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לבית המשפט השלום כתב אישום כנגד אורן בשטקר (46) מבת ים ואסף לוי (42) מראשל"צ. נגד השניים נטען כי תקפו קטין במסגרת תפקידים כסוהרים בבית מעצר בבת ים.
2 צפייה בגלריה
תחנת משטרת בת ים
תחנת משטרת בת ים
תחנת משטרת בת ים
(צילום: קובי קואנקס)
מכתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין ארז ריכטנברג, עולה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום שירתו הנאשמים ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר, במתחם מעצר לנוער. בשטקר שימש בתפקיד מפקד המתחם ולוי שימש, בין היתר, כחובש.
ביולי אשתקד ביקש עציר קטין לאפשר לו לשוחח עם עורך דינו, לאחר שלוי סירב לבקשתו, החל הקטין, שהיה אזוק בידיו ורגליו, לדפוק על דלת תא המעצר ולירוק לעבר הסוהרים.
אז, לפי כתב האישום, חיבר בשטקר את אזיקי הידיים והרגליים של הקטין, כך שהוא נותר כפוף לאחור במנח של "כבילת בננה". מיד לאחר מכן נכנס לוי לתאו, סטר לו בחוזקה ואף בעט בפניו. בשטקר נכנס לתא המעצר וצפה בנעשה, ובשלב מסוים ניסה יחד עם אדם נוסף למנוע מלוי מלהמשיך ולתקוף את הנער. מספר דקות לאחר האירוע חזרו לוי והאדם הנוסף לתאו של הנער העצור, התירו ממנו את האזיקים ובדקו אותו. כתוצאה מאירוע התקיפה נגרמו לקטין חבלות של ממש.

2 צפייה בגלריה
תקף ללא סיבה
תקף ללא סיבה
הנער הותקף בתא המעצר
(צילום: שאטרסטוק)

בהמשך, כך לפי כתב האישום, דיווח לוי כי הקטין נחבל לאחר שהחליק בתא המעצר ממים ששפך, וכי נגרם לו שפשוף בידו הימנית עקב כבילתו המשולבת, זאת בעוד בשטקר נמנע לדווח על האירוע.

קראו גם:

כתב האישום מייחס לבשטקר עבירות של תקיפת סתם, מרמה והפרת אמונים והפרת חובת דיווח, וללוי עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע ומרמה והפרת אמונים.