יורי וולקוב ז"ל, תושב בת ים, נדקר למוות כאשר חצה את הכביש ברחוב אילת בחולון בערב ה-23 בנובמבר 2022. הרצח הסעיר את המדינה כולה, והחשוד ברצח, עדי מזרחי תושב חולון, נעצר זמן קצר לאחר מכן. מאז הוא יושב במעצר וממתין למשפט. אך לפני כשבועיים החליט לפנות לבית המשפט וביקש לשחררו לביתו.
4 צפייה בגלריה
עדי מזרחי
עדי מזרחי
עדי מזרחי
(צילום: יריב כץ)

וולקוב (52), תושב בת ים, יצא בערב הרצח לסידורים, שעות ספורות לפני שהיה אמור להתחיל את משמרת הערב שלו בבית חולים איכילוב. כאשר חצה את הכביש יחד עם בת זוגו ילנה, במעבר החצייה ברחוב אילת, הגיע למקום רוכב קטנוע ועליו עדי מזרחי.
לפי כתב האישום שהוגש נגד מזרחי, הוא הגיע למקום במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום. משהבחינה ילנה, כי מזרחי רכב על האופנוע באופן שמסכן הולכי רגל, צילמה אותו במכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה.

4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)

מזרחי, שהבחין שצולם, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין וולקוב המנוח במתרחש הגיע למקום ושאל את מזרחי: "מה קרה? מה קרה?". המנוח נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע. בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עמו את המנוח בליבו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום. וולקוב התמוטט על אי תנועה והובהל לבי"ח תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו.
זמן קצר לאחר המלטות מזרחי מהמקום, נטען בכתב האישום כי פעל להשמדת הראיות. בין היתר, העלים את החפץ החד עמו ביצע את הרצח. כתב אישום נוסף הוגש לאחר מכן נגד שלושה צעירים שלכאורה סייעו למזרחי בהעלמת ראיות .

קראו גם:

מה ביקש עדי מזרחי מבית המשפט?


לאחר מעצרו קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי עדי מזרחי, הנאשם ברצח של וולקוב, יישאר במעצר עד תום ההליכים. אך לפני שבועיים הגיש מזרחי בקשה לשחררו למעצר בית, מאחר והפרקליטות הורתה על בקשה להשלמות חקירה.
הסיבה לבקשת השלמת החקירה נעשתה כדי לקבל התייחסות למצבו הרפואי הכללי של וולקוב בתקופת האירוע, ולהבין אם היה לכך קשר למותו. בדו"ח הנתיחה לאחר המוות, נמצא שמותו של וולקוב ז"ל נגרם מנזק חמור ללב בעקבות דקירה בחזה של חפץ חד, כגון להב של סכין. עם זאת, הוזכר כי סיבת המוות היא לבבית בעקבות פצע הדקירה בחדר השמאלי. יחד עם זאת, חשוב לציין, כי הדו"ח דוחה טענה של מוות מרקע רפואי קודם.

מה החליט השופט?


שופט המעצרים, שמואל מלמד, שאליו הוגשה בקשת השחרור למעצר בית, קבע באופן חד-משמעי שנשקפת מהנאשם "מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי משפט". בהחלטתו ניתח את "הראיות לכאורה בתיק" (כלומר, הראיות הפוטנציאליות שיוצגו במשפט), וקבע בהערכה ראשונית שיש בכוחן להביא להרשעה ברצח. חשוב להזכיר כי מלמד לא יהיה השופט בתיק העיקרי ולא הוא יכריע במשפט.

4 צפייה בגלריה
תיעוד של בני הזוג וולקוב מתעמתים עם מזרחי  רגעים ספורים לפני הרצח
תיעוד של בני הזוג וולקוב מתעמתים עם מזרחי  רגעים ספורים לפני הרצח
תיעוד של בני הזוג וולקוב מתעמתים עם מזרחי רגעים ספורים לפני הרצח
(הרשתות החברתיות (לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים))

השופט מלמד קבע: "לאחר עיון בראיות אני קובע כי הסבר ההגנה בתיק החקירה אינו אפשרי, נוכח סתירות והיעדר היגיון בגרסה. הטענה של הנאשם שלא דקר את המנוח אלא נתן לו אגרוף בחזה סותרת את גרסתו במשטרה שבה הודה שדקר את המנוח עם מברג. גרסתו לא מסתדרת עם הסרטון. בחוות הדעת הפתולוגית אין שום הסבר למות המנוח כתוצאה מאגרוף ואין בסיס למוות ממצב רפואי".

הגרסאות של עדי מזרחי


יש לציין שמאז האירוע החמור, מזרחי החליף מספר פעמים את גרסתו במהלך החקירות השונות. בחקירתו הראשונה במשטרה (22 בנובמבר, 2024) אמר: "לא עשיתי כלום... אני לא יודע ספציפית מי נגע ומי לקח את האופנוע ואת מי תפסתם על האופנוע".
ארבעה ימים לאחר שנעצר הוא אף הודה במעשים ושחזר את מה שהתרחש, אך מאוחר יותר חזר בו מהגרסה הזו.
בחקירתו השנייה (26 בנובמבר, 2024) אמר: "אני לא רוצח, זה היה בטעות... זה היה משהו על האופנוע שתלשתי... זה לא היה סכין ושום כלום... לא תכננתי שזה יפגע בו בלב במיוחד... לא ידעתי כמה זה חמור... לא עשיתי תנועה של לדקור".

4 צפייה בגלריה
עזי מזרחי בדיון הארכת מעצרו
עזי מזרחי בדיון הארכת מעצרו
עזי מזרחי בדיון הארכת מעצרו. שינה גרסאות
(צילום: מוטי קמחי )

בחקירתו השלישית אמר מזרחי, בהתייחס לכלי הרצח: "אני פותח איתו את הברגים"... אולם מאותה נקודה, ובכל החקירות בהמשך, מזרחי החליט לשמור על זכות השתיקה.
נכון להיום, הפרקליטות עדיין אוספת ראיות ועדויות לקראת משפטו העתידי.