במשך שש שנים נותרו 80 דירות קטנות ריקות במבנה המיועד לאוכלוסייה בוגרת ועולים חדשים בבת ים, והכל בגלל קשיים ביורוקרטיים: החברה שהקימה את המבנה בזמנו ביקשה לייעד ארבע קומות למגורים, אך סורבה על ידי הנהלת העירייה.
1 צפייה בגלריה
המבנה ברחוב אורט ישראל
המבנה ברחוב אורט ישראל
המבנה ברחוב אורט ישראל
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"מדובר בבניין בן 15 קומות ברחוב אורט ישראל 9, כאשר על פי התב"ע מרביתו מיועדת למגורים בשימוש חורג ולא עיקרי, למעט הקומות המדוברות שהיו מיועדות למסחר", מסביר סגן ראש העירייה, אלי יריב. "החברה שבנתה את הבניין פנתה לוועדה לתכנון ובנייה בבת ים והציעה עבור השינוי 'מטלה ציבורית', אך הוועדה סירבה. בשלב זה החברה עקפה את העירייה ופנתה לוועדה המחוזית, שאישרה את המהלך בתמורה לתשלום כספי, ולכן העירייה הייתה בדרכה למאבק משפטי על הנושא".
מהשלב הזה יריב מסביר כי הנושא הסתבך ונמרח, נבחרי הציבור בעיר התחלפו, גורמים חיצוניים התערבו והעסק כולו נתקע.
"לפני שנה ביקרתי במקום, ובשיחה עם המנהלים הם סיפרו לי איך הביורוקרטיה תוקעת הכל. הראו לי את הדירות החדשות וכולן היו ריקות. למעשה, השלב הבא היה שהעירייה תפנה לוועדה ארצית ותערער, אבל בפועל העירייה כן רצתה את שינוי הייעוד ואת ההצעה החדשה של החברה, שקבעה שבמקום מטלה ציבורית בדמות מועדון, בשנה הראשונה החברה תשלם 2.05 מיליון שקל ולאחר מכן כל שנה היא תשלם 850 אלף שקל ותוכל לקבל את שינוי הייעוד, וזה מצב בו כולם מרוויחים. זה הרגיש שרק ביורוקרטיה ואגו תקעו את זה, ובאופן מפתיע כל מה שהיה צריך זה פגישה. קבעתי עם החשב המלווה, היועצת המשפטית של העירייה ונציגי החברה, ובישיבה אחת הכל נסגר. כולם הגיעו להסכמות והעסק יצא לדרך".
לאור המצב, האם יש סיכוי כי את הדירות החדשות יאכלסו פליטים מאוקראינה?
"מדובר ב־80 דירות של שניים וחצי חדרים בגודל 45 מ"ר שמיועדות לעולים חדשים", מסביר יריב, "אך לעירייה אין חלק בהחלטה, רק משרד הקליטה יוכל לקבוע מי יגור בהן, כיוון שהוא פועל על פי קריטריונים וסדרי עדיפויות שנקבעים על פי החוק".